laikagumman

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Fredagspromenad

Av Laika - 24 augusti 2012 20:47

 

Då var det fredag igen med lite lek och bus. Veckorna går ju undan, ja det säger min matte ialla fall. Jag har fått vara hemma med husse idag och myst. På eftermiddagen gick vi på en särskilt speciell promenad. Vi skulle möta matte på hennes jobb. Förut jobbade hon inne i stan så då fick vi alltid möta med bil, men nu jobbar hon närmre så är man så duktig som jag är så kan man gå en långpromenad. Husse var ju faktiskt också duktig, för han orkade gå hela vägen med mig. Jag tog några pauser och läste viktiga meddelanden så att husse kunde få tid att pusta ut.

 


Efter att matte var hämtad satte vi oss i bilen som hon tagit med sig till jobbet. Hmm, varför valde hon bilen och inte mig? Nåja, jag tror inte jag gillar att sitta på hennes jobb en hel dag ändå, så det så. Vi tog ialla fall bilen till affären och när det handlats klart fick jag min vanliga bilgodis. Vi åkte hem och nu är vi alla samlade igen och har fredagsmys heeela kvällen.


God kväll på er!

 
 
Kasper

Kasper

25 augusti 2012 00:59

Tänk att ni var precis lika duktiga, du och husse! Fast det är klart, du pausade ju ibland så att han fick vila sig lite.
Du är allt bra omtänksam du! :) Tur att dom har dig!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

25 augusti 2012 13:46

Ja, husse var duktig som orkade gå så snabbt med mig :) och matte blev ju så glad när vi kom till hennes jobb för att hämta henne.

 
Aamor

Aamor

25 augusti 2012 09:58

Vad kul att gå och möta matte och sen få åka bil tillbaka.
Nä en hel dag på mattes jobb hade inte jag heller orkat med men nån timme då och då gillar jag.
Fredagsmys är bara så härligt!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

25 augusti 2012 13:45

Ja, jag sov så gott efter den promenaden :) Tom så att jag var trött i morse och inte riktigt orkade gå ut med matte i morse. Hon fick vänta tills jag vaknade, hihi

 
Ludde

Ludde

31 augusti 2012 23:51

Det var nog bättre att vara hemma med hussen än att behöva hjälpa matten på jobbet. Skönt att det är promenadavstånd till hennes jobb... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

1 september 2012 12:31

Det är en ganska lång promenad som man får gå, men det går ju bra ändå :) Jag har ju så snabba ben :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards