laikagumman

Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Solig lördagsmorgon

Av Laika - 15 september 2012 13:33

Vilket härligt väder det är ute idag, inte sommarvarmt som jag vill att det ska vara men solen skiner ialla fall. Detta till skillnad från hur det var igår när regnet öste ner hela dagen och vindarna blåste så dant att jag höll på att flyga iväg när vi var ute.


När morgonbestyren som frukost och promenad var avklarade började matte röja lite här hemma. Hon slängde runt med täckena och kuddarna och sedan bara gick hon ut från sovrummet. Då passade jag på att hoppa upp i sängen och gosa ner mig i högen av täcke.



Helt plötsligt, från ingenstans hörde jag världens: Tuuut tuuut....

Jag fattade ingenting, jag som hade somnat så skönt där på täcket, nergosad och allt. Helt yrvaken försökte jag så gott jag kunde lyfta på huvudet för att se vad detta kunde handla om.



Nej, verkade inte vara något speciellt tydligen, eller? Jag höll på att borra ner huvudet i täcket igen när jag åter hörde: Tuuut tuuut. Ja men, det var ju matte som lät så anskrämligt. Hon ville att jag skulle flytta på mig så att hon kunde bädda rent i sängen. Jag ställde mig frågande till matte vad det var för fasoner att göra på detta viset. "Ser du inte matte att jag är trött och frusen, ser du inte hur synd det är om mig om jag måste hoppa ner från sängen precis just nu?"


Ska jag berätta för er? Jag fick ligga kvar, hihi...      


 
 
Ludde

Ludde

15 september 2012 19:59

Du har allt en härlig matte du! Klart att hon inte kunde köra iväg dig förrän du har legat färdigt i sängen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

15 september 2012 20:09

Ja, hon är bra snäll :) Det slutade med att matte la sig ner en stund med mig för att gosa lite och sedan somnade vi båda två :)

 
Aamor

Aamor

15 september 2012 20:11

Finns inget skönare än en renbäddad säng. Snällt att du fick ligga kvar.
Jag brukar vänta tills matte har fixat klart allt och sen bäddar jag om, hihi!
Du ser verkligen frågande ut till det där tutandet från matte, hihi!

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

15 september 2012 21:56

Ja, jag var helt borta säger matte, men jag råkade ju bara somna till lite :) Och så väcker hon mig på det viset...

 
Kasper

Kasper

17 september 2012 01:19

Du är så himla söt, även när du är nyfrissad. :)
KLART att du fick ligga kvar!!! HUR skulle matten kunna köra ner dig när du tittade på henne så där!!!??? :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

17 september 2012 16:30

Hihi, tack. Ja, som hund har man ju lärt sig den där blicken, tycka synd om mig blicken :D då brukar jag kunna få som jag vill, hihi... som i detta fallet- få ligga kvar ett tag till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards