laikagumman

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Jag, omständig?

Av Laika - 18 januari 2014 20:37

Vet ni vad? Matte har ju jobbat i veckan och väckt mig tidigt när jag velat sova, därför tyckte jag att det inte var mer än rätt att jag väckte henne i morse nu när hon var ledig och ville sova. Jag pep och gnällde ända till att hon vaknade. Matte tittade på klockan och mumlade en massa innan hon klev upp och tog på sig kläderna för att gå ut med nödiga mig.


När vi väl kom ut så visade det sig att jag faktiskt inte alls var vidare nödig, jag var bara sugen på att se om snön låg kvar. Det gjorde den och mer kom det minsann. Det har virvlat ner snö precis hela dagen. När vi ändå var ute så där okristligt tidigt tyckte matte att vi lika bra kunde ta den där långa långpromenaden direkt från start.


Frukost blev det när vi kom in och då serverades det nybakade scones. Jag åt dock bara några ostskivor. Sedan blev jag sömnig och tänkte ta en tupplur. Jag gick ju trots allt upp sååå tidigt.


Försökte få matte att förstå att hon kunde dra ner persiennerna så att jag kunde få lite behagligt mörker när jag försökte sova, men nu tyckte matte att vi hade vaknat för dagen och då kunde det gott få vara ljust i lägenheten. 

Men jag löste det på ett snyggt sätt måste jag säga, eller vad tycker ni? :)


Till middag blev jag serverad lever med ris men jag vägrade äta upp maten. Detta är inget som händer ofta så matte trodde kanske att maten var dålig. När jag började slicka golvet i köket i ren protest dukades den icke lockande maten bort och fram kom istället makrill. Det var en middag som heter duga.

Kanske någon som tycker att jag varit lite kinkig och omständig idag efter allt detta, men det tycker inte jag ;)

Snart ska vi ut på kvällsrundan, kanske att jag inte vill gå in sen... hihi.





 
 
Melody

Melody

18 januari 2014 21:48

Så söt du är i din fina bädd! Matte hittade ingen likadan till mig, men hon har nog letat dåligt. Hon har haft näsan för mycket i sina pärmar!
Lämnar du mat? Om jag vore hos dig skulle du vara glad om du
hann få något med! Det finns faktiskt inget som jag inte äter!
Hoppas du får en riktigt skön söndag med lång sovmorgon!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

18 januari 2014 22:04

Det mesta åker ner i min mage med, för tillfället är jag väldigt förtjust i rödbetssallad :D Men leverrätten idag tilltalade mig verkligen inte. Den hade du gärna kunnat få äta, hihi.

 
Kasper

Kasper

18 januari 2014 22:20

Den där bädden är verkligen exakt gjord som gjord för precis dig. Hur kunde dom veta... ;)
Här kör vi också med att försöka få upp matte tidigare än hon brukar. Hon kan ju inte bara släppa ut både mig och Grynet, hon måste med ut själv också.
Hihihi, hon har löst det på ett fantastiskt sätt, kanske hon berättar ... om hon nu inte tycker det är lite för privat, hehehe...
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

18 januari 2014 22:26

En Kasper och Grynet-lucka i dörren kanske? Fast då måste ju förstås Grynet ha en löplina som är fäst nånstans också så friheterna inte blir för stora :)

 
Ludde

Ludde

18 januari 2014 22:30

Åh! Det ser så skönt ut i din bädd! Klart att du måste lägga dig igen när du varit uppe så tidigt och kollat snön! Jag hade nog käkat upp levern men det är nog för att jag aldrig har smakat makrill... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 januari 2014 22:57

Ja min bädd får verkligen bra betyg :) Den sover jag bra i. Har du inte smakat på makrill? Tror nog bestämt att dom är minst lika goda som dina Luddekex :D

 
Edith

Edith

19 januari 2014 10:15

Ibland måste man helt enkelt köra upp sin matte i ottan. Det är ju viktigt att kolla in snömängden. Vi har inte fått någon snö ännu, men man vet aldrig vad som vankas. Du är så superdupergullig när du ligger i din säng.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

19 januari 2014 14:55

Visst måste man det, här är det liksom inte ofta som det händer och när det gör så har hon mage att gnälla, vilken matte ;)

 
Aamor

Aamor

19 januari 2014 11:48

Inte tusan är du kinkig eller omständlig säger matte som är van vig mig, vad hon nu menar med det!!!!
Det är inte mer än rätt att du får väcka matte en gång när hon n väckt dig tidigt och sen är man inte sugen på maten så äter man den inte för nått godare kan ju serveras, hihi!
Mycket bra lösning nu när de inte ville rulla ner för dig, jag brukar köra huvudet i en kudde för här rullas inte heller ner för att ge mig lite mörker!

Nopsussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 januari 2014 14:53

Låter nästan som att våra mattar är lite lata när de inte vill dansa efter vår pipa hela tiden ;) hihi

 
Kim

Kim

19 januari 2014 20:16

Visst är det skönt att vila ögonen en stund. Och du har ju förmågan att göra det på rätta sättet.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

20 januari 2014 18:59

Det är mycket skönt ja :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

23 januari 2014 20:16

Haha Laika, du hittar då på!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

23 januari 2014 21:42

Hihi, ibland så :D Gäller att hålla matte och husse sysselsatta :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards