laikagumman

Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Luktar illa...

Av Laika - 20 januari 2014 18:59

Brrr, så kallt det blåser ute. Att de där vindarna har mage att blåsa så dant när det är minusgrader, det blir ju så väldans kallt då.


På tal om mage... jag har varit hemma med husse idag, och när jag låg i min bädd i godan ro kände jag helt plötsligt hur det började lukta lite illa. Det spred sig snabbt och blev mer och mer oangenämt att vistas i min bädd, men jag var så trött att jag inte orkade fly till någon annan bädd. Jag fick helt enkelt gömma nosen.

 


Ni kanske vill veta vad som hände? Husse fes... japp, måste ha varit han för där fanns ju bara husse och jag inne i rummet när detta inträffade. Tänk att han kan fisa så illa att jag måste gömma min nos för att kunna fortsätta skönhetssömnen. Till slut tyckte jag att vi kunde ta en promenad för att lätta på trycket lite, ja alltså hans tryck... Ja, för det var ju inte jag!

 
 
Ludde

Ludde

20 januari 2014 19:48

Hm? Undrar hur hussen skulle uttryckt det hela? Det kanske är tur att svansen och nosen sitter i varsin ände... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

20 januari 2014 20:10

Ja visst är det tur att hans nos och svans är i varsin ände... annars hade han nog fått gömma sin nos med, hihi (för det var ju inte jag)

 
Melody

Melody

20 januari 2014 20:41

Undrar om inte nosen växer på dig nu?
Puss på dig från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

20 januari 2014 20:49

Jag har kollat lite i spegeln, men det har inte hänt nåt än... OJ... nu försa jag mig visst lite, hihi.

 
Kasper

Kasper

20 januari 2014 20:56

Hihi, vet väl alla att tjejer inte fiser??
Jag frågade för säkerhets skull Grynet om det där fenomenet. Och matte. Dom var också helt på det klara med att det måste varit husse!
Jag är visserligen inte SÄKER på att tjejer ALDRIG fiser, men jag är säker på att DU inte gör det. Så det så. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

20 januari 2014 22:11

Vilken tur att du även har Grynet att fråga, utöver din egen matte :) Och tänk så klok du är Kasper :D

 
Aamor

Aamor

21 januari 2014 19:10

Fy husse, inte fisa så Laika inte kan andas, hihi!
Jag tror också att det var husse som "luftade" men matte är lite tveksam för hon påstår att jag gör så ibland så hon får gömma sin näsa - finns det inga bevis så har det inte förekommit!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

21 januari 2014 20:20

Hihi, du har så rätt Aamor :D

 
Edith

Edith

22 januari 2014 13:38

Vilken tur att du kunde gömma nosen under täcket. Ja, se hussar ...

http://parisercollie.blogg.se

Laika

22 januari 2014 15:10

Ja, jag får tacka matte för att hon lagt en pläd i min bädd :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards