laikagumman

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Fredagsmyyys

Av Laika - 24 januari 2014 21:56

Idag har jag tillbringat min dag hos matteföräldrarna medan matte var och jobbade. När jag kom dit på morgonen hoppade jag upp i famnen på mattebror som var vaken och när vi gosat klart hoppade jag ner och lade mig på min bädd. Snarkade så högt att mattemor inte kunde slumra till, säger hon i alla fall.


Sedan har vi varit ute på långpromenad och när vi kom in satt jag på skrivbordet en stund och tittade ut genom fönstret. Där utanför skuttade nämligen en ekorre som mumsade i sig av fågelfröna. Rätt var det var så kom matte och hämtade mig. Jag blev så glad att jag till och med ville hjälpa mattemor att öppna upp hennes tulpanpaket som hon fick av matte.


Vi åkte hem och eftersom det är fredag så ska man ju mysa lite extra. Jag lade mig därför tillrätta i mattes famn och beställde magkill och detta är vad matte fick se varje gång hon slutade klappa mig.



-Matte, du har visst slutat att killa mig på magen...


Numer har vi förflyttat oss till sängen och sitter och tittar runt i bloggvärlden, matte har datorn i knät men snart ska den byta plats med mig, hihi. Matte ska titta på film och jag ska bara bli killad på magen, ända fram till jag somnar :) 

 
 
Ingen bild

Lothus

24 januari 2014 23:31

Hej Laika ! Inte för att vara oförskämd men du är så himla söt så jag måste bara fråga om jag får lägga dig till mina bloggvänner ? Snälla ?

Laika

25 januari 2014 17:32

Hej Lothus, så synd att du inte skrivit in din adress så vi kan besöka din blogg också. Så klart att du får lägga till mig som din vän, voff.

 
Kasper

Kasper

24 januari 2014 23:50

Jag tror knappt att det var du som snarkade. I varje fall inte högt, möjligen bara lite nätt och sött så där... Ett näpet snarkande...
Kanske att mattemor hade ätit nåt olämpligt, eller druckit kaffe alldeles för sent eller nåt sånt... ;)
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

25 januari 2014 17:33

Du, det måste ha varit kaffet då, för hon gillar kaffe :)

 
Kim

Kim

25 januari 2014 08:30

Hej sötnos! Du ser lite sömnig ut, tycker jag :-) . Det är väldigt sövande att bli kliad på magen eller hur?

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

25 januari 2014 17:31

Ja, det är helt underbart. Hade matte ätit frolic hade jag bjudit henne på alla mina bara hon klappade min mage hela hela tiden :D

 
Melody

Melody

25 januari 2014 08:48

Du är riktig liten myshund! Min fredag var inte lika mysig för min matte bestämde sig för pälsvård i stor skala. Att jag har det gjort och slipper idag, gladde jag mig åt igår, men visst kan jag se fördelarna idag.
Hoppas du får en riktigt mysig lördag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

25 januari 2014 17:30

Men pälsvård som är så mysigt :D Hihi

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

25 januari 2014 15:46

Åååh, vi förstår att du fick MASSOR av klappar i går kväll, för vem kan motstå det lilla bedjande ansiktet? <3 Önskar dig och familjen en lika mysig fortsatt helg!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

25 januari 2014 17:29

Tackar tackar, och detsamma till er :D

 
Aamor

Aamor

25 januari 2014 18:58

Åh så söt du är och fluffig bomull!
Härligt att bli kliad på magen och helst ska det fortsätta så länge man orkar ligga så, hihi!


Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

26 januari 2014 14:07

Precis, så sant. Jag låg i ca en timme i mattes famn och hon var duktig och klappade mig nästan hela tiden :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

26 januari 2014 10:31

Du är en liten gosehund, Laika!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

26 januari 2014 14:06

hihi, ja det gäller att veta hur man ska gosa :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards