laikagumman

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2014

Jag som serie

Av Laika - 9 augusti 2014 20:05

Idag är det jag och min matte precis hela dagen, hela helgen faktiskt. Husse är ute och flänger, ända nere i Helsingborg. Fast han kommer hem imorgon igen. Solen skiner och det är riktigt härligt sommarväder även om det inte är de pustande varma 30 graderna längre. Skönt tycker både jag och matte, 24 grader är mycket mer behagligt. Vi har varit ute på korta rundor och vi är båda mer intresserade av att ligga i gräset än att gå långpromenader idag.


Vi myser ute och vi myser inne fast kanske på lite olika sätt. Matte gillar att ligga på gräset med en filt till exempel. Där kan hon ligga helt stilla, jag gillar att gräsrulla. Inne kan matte gosa upp sig i soffan med en kudde bakom ryggen och något gott att dricka. Jag krafsar gärna på kudden lite och lägger mig på den. Helst äter jag en godispinne också. Sen det där med bäddad säng, ja jag tog ju upp det för inte så länge sedan. Så onödigt att bädda sängen tänker jag. Man vill ju ha täcken och filtar i en enda hög istället för att allt ska ligga i ordning.


Jag fick alltså råda bot på mattes finbäddade säng. Sedan var det dags att visa den mest oskyldiga blick jag kunde när matte frågade vad jag pysslade med.

Här är jag som serie :)

"En oskyldig Laika"

 

Ja, en helt vanlig dag hemma hos mig, hihi.





 
 
Kasper

Kasper

9 augusti 2014 22:03

Bästa serien jag nånsin sett!
Jistanes, Laika, vad du är söt! Och smart dessutom!
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

9 augusti 2014 22:42

Hihihi, tack Kasper :D

 
Lillian

Lillian

10 augusti 2014 10:47

Klart du er helt uskylldig ;)

http://www.sognafaret.no

Laika

10 augusti 2014 18:25

Visst är jag ;)

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

10 augusti 2014 12:22

24 är alldeles lagom för svenska hundar - och hussar och mattar. Bättre serie läser man sällan.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

10 augusti 2014 18:26

Det är det verkligen, likadant väder idag så vi är väldigt nöjda och lyckliga :)

 
Aamor

Aamor

10 augusti 2014 12:47

Ja alla kan ju se hur oskyldig du är, hihi! Kanonserie, hihi!
Skönt att ta det lugnt och njuta av dagarna.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

10 augusti 2014 18:27

Tack, hihi. Vi har gjort lite samma sak idag, bara njutit och tagit det lugnt. Ätit pannkakor till middag eftersom jag fick bestämma, hihi.

 
Melody

Melody

10 augusti 2014 17:48

Hoppas serien kommer bli en följetong!
Du är ju så himla söt och rar!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

10 augusti 2014 18:29

En följetong kan det mycket väl bli :D Hihi

 
Kim

Kim

10 augusti 2014 20:35

Du kan säkert lura i matte vad du vill. Med de där små pepparkornsögon ser du hur oskyldig ut som helst.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

10 augusti 2014 20:46

Hihi, tack Kim. Fast nu ska du få höra något chockerande... min oskyldiga blick har inte alltid fungerat :O

 
Ludde

Ludde

11 augusti 2014 10:51

Hm? Du är allt en riktig spjuver du! Lura matten så där. Men visst är det skönt att få gosa till allt i en stor mjuk hög... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

11 augusti 2014 12:55

Det är då man sover som bäst ju, men matte uppskattar inte alltid att hitta en bökad säng som varit finbäddad ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

12 augusti 2014 12:15

Åh, vilka fina bilder på dig! <3 Vår matte är precis som din, hon älskar att bara ligga stilla, på gräset, i soffan, i sängen, jam var som helst! :-) Och du, vår säng är aldrig bäddad numera, hihi... :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

12 augusti 2014 19:16

Hihi, man behöver ju inte bäddade sängar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards