laikagumman

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2014

Vad nu?

Av Laika - 22 augusti 2014 11:57

Mitt i min djupaste skönhetssömn så petar matte på mig och säger att vi ska gå upp. Vad nu?

Jag försökte slå dövörat till även denna gång, men det hjälpte inte för hon tog mig i sin famn och bar ut mig i hallen. Hon sa att vi skulle gå på en promenad och sedan åka och hämta matteföräldrarna som kommit hem från sin resa. Jag följde med högst motvilligt, men när vi ändå var ute så kunde jag väl lika bra göra både nummer ett och två tänkte jag. Sedan åkte vi iväg.


När matteföräldrarna kom blev jag jätteglad och kramig. Jag berättade en massa så de hade inte en chans att själva berätta vad de varit med om. Matte sa åt mig att inte prata så mycket för hon ville höra vad matteföräldrarna hittat på. Jag gnällde lite åt det men till slut blev jag tyst.


Efter att matteföräldrarna blivit avsläppta och jag gräsrullat lite i deras trädgård åkte vi hem till oss.

Vi ställde bilen och gick en sväng, hann komma in och sedan gick vi ut igen för att möta husse vid tåget.

När vi kom hem igen störtade jag ner i min bädd för att ta igen missad sömn, hihi.

Det är ju förresten fredag idag. Känns inte som fredag för matte är ledig idag och det brukar hon ju inte vara, men å andra sidan ska hon jobba på lördag så den lediga helgen blir inte riktigt så ledig. Fast för mig och husse blir den ju det. Då ska vi gosa en massa.


Fredagsmiddagen vet jag ingenting om än, kan ni tänka? Då förväntar jag mig att det blir en riktig smaskig överraskning, hihi.


Nospussar i massor!

 
 
Lillian

Lillian

22 augusti 2014 13:24

Så heldig du var som fikk være med. Bedre at det skjer noe, enn å bare ligge å late seg alene...

http://www.sognafaret.no

Laika

22 augusti 2014 16:08

Visst är det allt trevligare att få följa med :) Annars hade jag ju aldrig fått snacka så med mina matteföräldrar :)

 
Aamor

Aamor

22 augusti 2014 19:07

Även om ni skulle nått kul så är det hårt att gå upp då man sover så skönt.
Ja men du hade ju massor att berätta för matteföräldrarna som dom missat så det var klart du skulle berätta det, är ju viktigt.
De kunde ju berätta om sin resa när du var klar, inget är ju viktigare än det andra så.......

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 augusti 2014 19:19

Du är alltid så förstående Aamor, skönt :D

 
Melody

Melody

22 augusti 2014 20:18

Min mattemor snackar man inte med för hon gillar inte hundar, så jag blir lite avundsjuk på dig som har både mattefar och mattemor att snacka med!
Och så blir jag ju förstås väldigt nyfiken på vad du fick för middag!
Själv fick jag som vanligt mitt tråkiga torrfoder!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

22 augusti 2014 20:39

Du får leta upp en grannfru eller så som du kan bli vän med :) Vem skulle inte tycka om dig förresten. Middagen blev köttfärsfyllda squash, men jag skippade squashen och tog pasta till istället. Helt godkänt för att vara en fredagsmiddag :D

 
Ludde

Ludde

22 augusti 2014 23:00

Knepigt att bli väckt så där och utburen fast det var nog trevligt att träffa matteföräldrarna när dom varit borta ett tag. Hoppas du får en skön helg med hussen nu... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

23 augusti 2014 16:35

I ärlighetens namn sov jag lite i bilen också innan vi plockade upp matteföräldrarna ;)
Matte slutade redan klockan tre så vi är alla hemma nu och ska njuta av lördagseftermiddagen :) Hoppas ni med får en skön helg.

 
Kasper

Kasper

22 augusti 2014 23:37

Visst är det tur att man kan ta igen förlorad sömn, så där. :) Så att man BÅDE får allt det kuliga och sin skönhetssömn. Om man är lite smart, alltså. Och det är ju du, till och med VÄLDIGT smart. Och söt.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

23 augusti 2014 16:34

Absolut, att ta igen förlorad sömn är ingen konst för mig :D Det gäller att ta tillvara på alla de bästa stunder man har :D

 
Edith

Edith

24 augusti 2014 09:29

Tänk att du inte fick sova ifred. Men å andra sidan var det väl riktigt kul att träffa matteföräldrarna. Trevlig söndag!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

25 augusti 2014 21:04

Absolut, jag kan vakna så tidigt varenda dag om jag får träffa dom... eller ja, nästan varje dag i alla fall, hihi.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

24 augusti 2014 11:08

Så klart du måste berätta va du varit med om, tillexempel ditt Dövoraäventyr ;) Undrar just var dina matteföräldrar varit någonstans?

BELLA med Matte

http://Bellas dogblogg

Laika

25 augusti 2014 21:02

Precis Bella, jag hade massor att berätta :) Mstteföräldrarna hade varit i Finland och vi åkte och hämtade upp dom vid båtterminalen.

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

25 augusti 2014 12:51

Det blev säkert något jättegott till middag, fredag och allting som det var.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

25 augusti 2014 21:01

Jadå, min matte är alltid så påhittig när det kommer till mat så jag får nästan alltid något festligt och mumsigt till middag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards