laikagumman

Direktlänk till inlägg 14 april 2015

Oj vad det blåser

Av Laika - 14 april 2015 19:29

Man får passa på att njuta när solen skiner. Även om det inte är särskilt varmt så får man njuta ändå. Detta är bättre än regnet som kommer då och då.


Det är viktigt att gräsrulla när man kan också. Speciellt när man är nyduschad, hihi.

 

Även om det blåste ganska kraftigt så njöt jag, för med vindarna kom det doft av köttfärslimpa och potatis. Skolan som ligger i närheten bjöd på den angenäma doften.

Mmmm, doftar gott...

Några gräsrull till och sedan fortsatte vi promenaden. Det är tur att jag gått en del idag och gräsrullat så mycket för nu mot kvällen har det börjat regna igen. Kanske jag ska försöka sova mig förbi kvällsrundan, om det nu går. Matte kan ju vara ganska envis och husse är ju inte precis bättre, hihi.


Nospussar! 

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

14 april 2015 19:59

Så mysigt du har det när du rullar runt på gräset :)
Det är nog bäst att följa med ut på en snabbis ändå.

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

14 april 2015 20:26

Jo, jag har tänkt igenom det och jag tror att jag liksom måste följa med ut på sista rundan. Det är långt till imorgon bitti ;)

 
Aamor

Aamor

14 april 2015 21:23

Det gäller att passa på att gräsrulla när det är uppehållsväder.
Inte för att jag tror du slapp kvällsrundan men jag hoppas den blev kort.
Jag slapp regnet nu ikväll tack och lov!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

15 april 2015 20:11

Kvällsrundan blev kort, som tur var :) Men det regnar även ikväll så ja...samma visa igen, hihi.

 
Kim

Kim

14 april 2015 21:38

Du, får jag tipsa om att det finns ko-blajor, döda kråkor och rutten fisk att rulla sig i här. Ger en härlig parfym.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

15 april 2015 20:16

Oj va mycket spännande du verkar ha. Gotland är lyxigt, det hör jag ;)

 
Ludde

Ludde

14 april 2015 22:47

Hm? Du kanske kan få en smakbit på skolan om du går dit... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

15 april 2015 20:16

Åh, det kanske jag ska prova nästa gång :) En hungrig liten hund borde de ju vilja mata, om jag gömmer matte förstås, för annars kanske hon med vill ha.

 
Kasper

Kasper

15 april 2015 13:35

Du är ju en lika bra rullare som jag!
Klart det är extra viktigt - och det vill inte säga litet - att rulla när man är nyduschad. :)
Här skiner solen idag, och nu ska jag sent omsider ge mig ut i skogen. :)
Hoppas du också har en riktigt bra dag!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 april 2015 20:15

Visst är det speciellt att göra det när man är nyduschad :D Man liksom får pälsen att lägga sig till rätta igen :D

 
Lillian

Lillian

15 april 2015 15:13

Oi oi nå må du passe deg så du ikke moser alle de flotte blå blomstene!

http://www.sognafaret.no

Laika

15 april 2015 20:13

Jag tror nog de flesta klarade sig, men att rulla bland blomster är nästan bättre än gräsrull :D

 
Melody

Melody

15 april 2015 16:56

Så frestande med matdofter i vindarna! Själv vaknade jag av bacondoft från hotellköket! Borde nästan vara straffbart att sprida sådana där dofter när de inte bjuder in en liten hund på ett smakprov!
Hoppas du haft en fin dag med massa gräsrullningar.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

15 april 2015 20:13

Psst, säg till matte att man ibland faktiskt kan få frukost på rummet, hihi. Då skulle du kunna smaka ;)

 
Edith

Edith

16 april 2015 08:59

Ser härligt ut med alla gräsrull! Hilda rullar sig i gräset varje morgon på precis samma ställe. Hon är bra festlig. Själv är jag inte så mycket för gräsrull. Ha' det så bra!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

16 april 2015 18:19

Du skulle pröva på det där med gräsrull, ge det en chans :) det är verkligen underbart :D

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

17 april 2015 15:55

Hmjam, det där med gräsrullning verkar rätt kul, kanske man skulle ta och testa det *funderar*
Härliga gräsrullarbilder på dig!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

17 april 2015 21:23

Det är roligt så jag tror ni skulle tycka om det :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards