laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Bök och stök och härligt nytt

Av Laika - 19 april 2015 19:30

Matte har stökat mest hela helgen, med allt möjligt. Hon har bakat och städat, handlat och gjort om på balkongen. Gjort om på balkongen innebar en sväng till affären för inhandling, då fick jag vara hemma och vakta mitt godis. Husse lovade mig mer godis om jag skötte mig. För att vara på säkra sidan tog jag mitt godis och hoppade upp i mattes och husses säng och vaktade allt därifrån.


När de kom hem igen började matte skruva och greja. Hon bar bort gamla balkongmöbler och ställde ut nya. Och kolla så bra det blev.

Känner på mig att jag valt den bästa platsen att bli min. Här kan man ju njuta rätt bra.

Matte sa till mig att jag får ligga längre ner, att hon och husse vill sitta där uppe.

Hähähä, tror hon ja. Nu fick jag svårt att dölja leendet, men jag vet nog allt vem som kommer ligga just här hela sommaren.

Matte gick för att fixa lite fika till sig och husse, te och rulltårta.

Jag sa till matte att jag skulle sitta kvar ett tag till.

 

Det blev lite tvärtom, fika först och sedan middag. Men jag är inte den som klagar, jag tycker att det skulle kunna vara så varje dag. När matte och husse invigt de nya balkongmöblerna och fikat färdigt, hoppade jag upp med min godispinne som jag sparat för jag ville ju med inviga möblerna med fika.

Senare på eftermiddagen blev det dags för middag och då blev det nästan frukost, engelsk frukost eller mat. Jag fick korv och biff med stekt ägg. Matte och husse åt med massa andra tillbehör också.


Helgen har gått undan, och imorgon är det dags att vakna tidigt igen. Jag ska vara ledig med husse men eftersom vi tänkt möta upp matte när hon slutar vid tre så får vi ju köra henne till jobbet på morgonen.


Nospussar!


 
      

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

19 april 2015 20:20

Tänk så fint det blev på er balkong! Jättemysiga möbler, de ser sköna ut också... Hade ni tänk att sova där ute om det blir en varm sommar???
Fina bilder på dig och du passar utmärkt i de nya möblerna!

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

20 april 2015 19:09

Med husse vet man aldrig, han kanske blir där över en varm sommarnatt. Matte däremot har sällan problem med värmen. Jag...ja, jag kan nog vara lite hur som, hihi. Ibland vill jag ha värme och ibland svalka, men nu kan jag ju välja :)

 
Ludde

Ludde

19 april 2015 22:24

Vilken myshörna du fick! Det blir nog en favoritplats i sommar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

20 april 2015 19:08

Det blir det verkligen, roligast är dock att ligga där när man har sällskap :D

 
Aamor

Aamor

20 april 2015 18:27

Vad snyggt det blev med dina nya möbler för det kan man se direkt att de passar dig utmärkt och att matte och husse kan ta biten nere vid fotändan, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

20 april 2015 19:07

Tack Aamor, skönt att ha medhåll från någon så klok, hihi

 
Lillian

Lillian

20 april 2015 21:30

Jammen var du heldig som fikk ligge i de nye møblene også! Du kledde den sofaen ;)

http://www.sognafaret.no

Laika

21 april 2015 19:45

Den soffan är väldigt trevlig, där ligger man bra :D

 
Kasper

Kasper

21 april 2015 22:27

Sköna snygga balkongmöbler du fått! Bra val av matte och husse, dom passar ju dig perfekt! :)
Stora nog också, så att även dom får plats. Bra, för det är ju klart att du vill ha lite sällskap där ibland. :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

22 april 2015 20:30

Ja, där har jag myst med både matte och husse en hel del redan. Vi kan få plats bättre än jag trodde, hihi. Fast det förstås, jag kan ju inte ligga precis hur jag vill och sträcka på mig ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

22 april 2015 14:15

Åh, så fint du - eh, vi menar ni :-) har fått det på balkongen! *klappar tassarna* Varför inte göra som så att ni delar på platserna - du tar den ena och matte och husse den andra. Lysandet idé, tycker vi! :D
Jättefina bilder på dig <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

22 april 2015 20:25

Den idén köper jag vilken dag som helst, hihi.

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

23 april 2015 16:37

En ny go Laikaplats på balkongen alltså.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

23 april 2015 19:21

Verkligen :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

25 april 2015 09:31

Ojojo, det var grejer det! Klart att ni får plats allihopa.

Skön ballkongsommar önskar
BELLA med matte

http://Bellas dogblogg

Laika

25 april 2015 20:16

Finns det hjärterum finns det stjärterum :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards