laikagumman

Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Solig söndag

Av Laika - 26 april 2015 12:52

Den regniga helgen som utlovades höll sig borta, i alla fall på min vakna tid.

Gårdagen bjöd på en skön morgonrunda och sedan en klippning. Matte har två skär på trimmern, en kort och en lite längre. Tanken var att den längre skulle få göra sitt jobb, men efter ett svep över min rygg slutade den klippa i min päls. Matte blev tvungen att byta till den korta så nu är jag rentrimmad på kroppen istället för bara piffad. Hur som haver, efter det bar det iväg på lite kalas. Mattes lillebror fyllde år och han firades med ett riktigt munkkalas. Mattefar är lite av en munkexpert och vet ni hur gott det är med munkar?


Vips så var lördagen slut och idag är det återigen söndag. Solen skiner och det är ganksa varmt. En regnskur kom på natten men solen har nästan torkat upp allt det blöta. Jag gräsrullade med min nyklippta skrud. Måste ju få in den där gräsdoften i pälsen på nytt.

Det blåste en del på morgonen men det var så skönt ute att vi satt i gräset ett tag. Jag höll koll på förbipasserande i jakt på någon rolig kompis att säga hej till, men inga sådana dök upp.

 

Jag har förresten fått en fästing på huvudet. Matte trodde att hon skulle ha hunnit köpa mitt halsband innan detta hände, men inte då. Den hade precis hunnit bita sig fast, men försvann mer eller mindre lika fort som den hamnade där. Snart ska vi ut igen och njuta av det fina vädret, lite mer gräsrull men inga fler fästingar.


Nospussar

 
 
Kasper

Kasper

26 april 2015 16:53

Oj, så mycket päls du blev av med! Jag har också åkt på nån sorts pälsans, men jag klipps ju inte. Dte vore kanske skönt?
Hur som helt så är du lika söt oavsett pälslängd. :)
Hos mig skiner också solen idag. Härligt!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 april 2015 17:09

Matte har lovat att jag inte ska bli så kort i rocken igen, men hmm... det tror jag när jag upplever det nästa gång ;)

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

26 april 2015 17:33

Fästingar är ett otyg! Dom borde inte finnas alls! Hoppas att du slipper dom!
Du är jättesöt efter mattes klippning, vi får hoppas att du inte fryser :).

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

26 april 2015 17:59

Jag har faktiskt frusit lite, men jag har en fin kofta jag kan få ta på mig då, eller så ser jag till att matte bäddar in mig ordentligt ;) Gäller att se till att bli bortskämd, hihi

 
Lillian

Lillian

26 april 2015 22:27

Skikkelig sommersveis fikk du! Håper det blir varmt framover så du ikke fryser.

http://www.sognafaret.no

Laika

27 april 2015 19:30

Det börjar i alla fall ganska bra, idag har det också varit fint väder så jag har sluppit frysa så mycket :D

 
Ludde

Ludde

26 april 2015 23:28

Du blev ju jättefin i sommarfrisyren! Perfekt med lite doft av gräs i den. Husse plockade just bort en fästing från nosen så det är dags för fästingdroppar efter min klippning i morgon... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

27 april 2015 19:36

Äsch, du också alltså. Ja med både klippning och fästing. Bra att våra tvåbenta råder bot på en del grejer :)

 
Edith

Edith

27 april 2015 14:46

Du är jättefin med din kortklippta päls. Praktiskt när sommarvärmen kommer. Även för mig och Hilda är det dags för fästinghalsband. Matte ska åka ner till apoteket och köpa dem till oss. Idag har vi busväder med regn och åska.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

27 april 2015 19:29

Nej fy för att ha fästingar hos er också. Det är väldigt skönt med lite kortare päls när sommaren är på ingång :)

 
Aamor

Aamor

27 april 2015 19:12

Otäcka odjur de där fästingarna. Den kunde väl själv förstå att det inte var lönt att landa på dig!
Så tjusig du blev och det måste kännas extra gott att gräsrulla när du kommer så nära gräset nu, utan all päls alltså.
Grattis till mattes lillebror!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 april 2015 19:23

Ja det känns jätteskönt även om vi alla nog kan tycka att det blev lite väl kort. Fast som tur är växer ju pälsen fort som bara den :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards