laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2015

Gääääsp...

Av Laika - 19 augusti 2015 15:15

Även om det är semester så behöver det inte betyda att man är utvilad och pigg. Nej, idag hade jag jättesvårt att vakna och komma ut på morgonrundan, fast egentligen gick jag ju min morgonrunda redan fyra på morgonen så inte hade jag behov att gå ut vid tiotiden också. Det är som så att jag fick lite ont i magen under natten och till slut kände jag att jag verkligen behövde komma ut på en runda. Jag väckte matte och husse och vi gick ut allihop, när alla ändå redan var vakna. Vet ni hur skönt det kan vara att komma ut så tidigt på morgonen? Det var helt vindstilla och inte en enda människa eller vovve var ute, mer än vi. Matte och husse gäspade hur mycket som helst, jag var upptagen med att äta lite gräs, kissa och göra en nummer tvåa.


När vi kom in somnade vi om, men väl på förmiddagen ville de gå ut igen... Nej nej, den gick jag inte med på.

Ser ni inte att jag ät trött och behöver sova lite mer? Jisses... jag var faktiskt ute klockan fyra i morse.

Vid lunchtid fick det lov att bli en promenad och den slutade vid bilen. Vi åkte ut i skärgården och köpte mjukglass och så gick vi en promenad längs hamnen. Hit brukar vi åka då och då så jag vet precis hur vi ska gå för att komma till den lilla, lilla stranden där jag kan ta ett dopp. Vi mötte en grupp äldre tvåbenta varav den ena stannade och tyckte jag var så söt som gick där så malligt. Klart att jag var mallig, jag hade ju både badplats och mjukglass i min närhet, hihi.


Nu är vi hemma igen och jag tror jag behöver ta igen bristen på nattsömn lite mer. Ska nog vila mig på balkongen för där värmer solen gott samtidigt som vindarna svalkar i pälsen. Matte följer säkert med mig ut och sätter sig i hängungan och somnar säkert hon med, hihi. Tänk att man kan bli så trötter av lite avbruten nattsömn.


Lata nospussar!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

19 augusti 2015 17:45

Inte bra att behöva avbryta sin skönhetssömn :)
Hoppas att du/ni kan ta igen lite av det ni förlorade av mitt-i-natten promenaden. Fast, ibland MÅSTE man ut vad klockan än är...

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blospot.se

Laika

19 augusti 2015 19:24

Ja, som tur är händer det inte särskilt ofta, för då hade jag nog inte orkat, hihi.

 
Aamor

Aamor

19 augusti 2015 17:46

Jag riktigt ser hur trött du är på bilden, inte hade väl matte och husse hjärta att dra ut dig så tidigt som 10.
Har man varit ute vid 04 så klarar man sig lätt till middag om inte längre och särskilt om man ligger skönt.
Glass och bad, en riktig Laika-dag!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 augusti 2015 19:23

Ögonen går nog lite i kors på oss allihop idag ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

20 augusti 2015 16:32

Så duktig du var som väckte husse och matte! Förstår att de gäspade det hade vår matte också gjort :D Hoppas du är bättre i magen nu <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

20 augusti 2015 17:06

Jodå, magen mår kanon igen och min fiskmiddag vilar gott i magen :)

 
Kasper

Kasper

21 augusti 2015 22:17

Ut på morgonrunda klockan fyra. Hehe, då har min matte och jag just hunnit somna. Nåja, för ett par timmar sedan.
Fast det är klart - måste man ut så måste man. Precis som att sova. Måste man sova, så måste man. :)
Till slut blev det ju ändå en riktig toppendag!

Har jag nån gång sagt att jag tycker att du är ... jo, det har jag bestämt... hihihi...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

22 augusti 2015 16:25

Ja, vi gillar också sena kvällar före tidiga morgnar, som oftast. Tur att jag så sällan får ont i magen.
Man kan aldrig höra sånt för ofta Kasper, hihi, din snygging :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards