laikagumman

Direktlänk till inlägg 14 juli 2016

Skogspromenad

Av Laika - 14 juli 2016 21:54

Jag sov så gott i morse och vaknade knappt när matte och husse frågade om jag ville ut. "Klockan är ju redan halv elva", hörde jag matte säga, "kom igen nu Laika", "dags att gå upp".


Jaja, jag hasade mig till hallen och tänkte att en kort promenad nog kan passa bra ändå. Men så slutade vi vid bilen, och efter en liten färd klev jag ur på en stor parkering alldeles intill ett naturreservat. Den skogen har många och roliga slingor att gå. Det var länge sedan vi var där så jag blev väldigt glad över att det inte blev den där korta morgonrundan jag först tänkte mig.


Eftersom Oscar var med i vagnen valde vi barnvagnsslingan som vi aldrig gått innan, men inte var den plan och enkel att gå för det. Backe upp och backe ner, riktigt branta sådana och stora stenar och gamla trädrötter skumpade vagnen över. En del lite snårigare stigar och lutande sådana klarade vi också av. Men titta en så fin skog det ändå är.

Sedan kom vi till en sjö och självklart ska sådant kollas in. Det var en ganska lerig och mjuk botten så jag ville inte doppa mer än labbarna. Provsmaka vattnet gjorde jag inte heller. Nej, för jag hade kranvatten med mig i en alldeles egen Laika-flaska.

 

Något väldigt spännande var detta:

Det var inte så att jag hade mest bråttom upp och ville springa före på något sätt, utan jag ville bara lotsa mina tvåbenta så de inte skulle hamna vilse på något sätt. Vi passerade två till sådana broar, men denna var roligast för den var längst.


När rundan väl var avklarad hade vi gått närmare sex kilometer. Jag behöver väl inte säga att jag slukade alla mina frolic som låg i min skål när vi kom hem.


Jo, den här rundan ska vi gå om fast då ska vi gå den åt andra hållet, för då möter vi inte lika många och branta uppförsbackar. De lite snåriga och lutande stigarna blir man väl van vid efter ett tag, inte så att matte och husse haft körkort på barnvagn så länge. Jag har däremot koll på alla mina ben i alla fall.


Nospussar!



 
 
Lillian

Lillian

15 juli 2016 08:22

Flott å ta med hele familien på skogtur, da er det bare å nyte helga!

http://www.sognafaret.no

Laika

15 juli 2016 19:30

Ja, fina skogar är det men nog tror jag ändå att era skogar är bra lite finare :)

 
Aamor

Aamor

15 juli 2016 20:16

Det var väl en rätt lagom sovmorgon du fick där men egentligen kvittar det när man blir väckt för man är lika trött ändå.
Vilken härlig runda men nog klokt att vända och gå andra hållet nästa gång om det var många branta backar för det är jobbigt att köra upp för. Plus att ni kommer att se annat när ni går andra hållet, märkligt men sant.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

17 juli 2016 19:43

Alldeles perfekt lagom, hihi.
Ja, nästa gång kommer vi nog upptäcka annat roligt :D

 
Ludde

Ludde

15 juli 2016 22:51

Men hörru! HALV ELVA?!! Då har jag varit uppe halva dagen och väntar på fikat och frolicletande. Snacka om sjusovare! Fast det är klart - går man sexkilometerspromenader så klart man blir trött och sover länge. Fast kanske inte innan. Nåja, du var duktig som lotsade dina tvåbenta och fyrhjuliga runt i alla fall. Väl värt en skål med frolic... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

17 juli 2016 19:41

Ja jag var väl utvilad för den promenaden kan man väl säga, hihi. En sån där sovare har jag alltid varit, vaknar halv elva och går och lägger mig halv elva, ja för natten då :)

 
Kasper

Kasper

16 juli 2016 00:44

Spännande tur för både dig och Oscar, tror jag. :)
Skogspromenader är bra och när det gäller morgontider är dina tydligen nästan som min mattes... ;D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

17 juli 2016 19:40

Ja din matte och jag vet att inget roligt ändå händer så där jobbigt tidigt på morgonen, hihi.
Skogsturen ska vi absolut gå igen :D

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

17 juli 2016 06:17

Det gäller att hitta de bästaste och barnvagnsvänligaste stigarna i den vackra skogen. Jättefina bilder på dig, som alltid 🐱

❤ Kram å puss på nosen. GulleFia 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

17 juli 2016 19:39

Ja, vi hade så mysigt :) Fast idag har det varit så varmt och kvalmigt att vi inte velat gå långa rundor alls.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

21 juli 2016 12:45

Wow, vilken kondis du har, vi är grymt imponerade! Själva hade vi aldrig orkat tassa sex kilometer...
Så fint det ser ut att vara i naturreservatet!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

24 juli 2016 17:49

Ni ska veta hur mycket jag åt till middag när vi kom hem :) Och hur mycket nummer två jag gjorde dagen efter, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards