laikagumman

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

13 år idag!

Av Laika - 11 april 2012 20:37

I morse när jag vaknade kände jag på en gång att detta inte var en vanlig dag. När jag vaknat till ordentligt kom jag ju på att jag fyller 13 år idag! Morgonpromenaden blev en lite längre promenad. Jag bara vek av mot ett helt annat håll än vad som var tänkt, men jag fick som jag ville. Helt klart för att det är min födelsedag. Lite godis under dagen och till middag fick jag lever, mums.


Senare på kvällen blev det paketöppning. Kan ni tänka att dom väntade så länge på paket till mig, jag som väntat och väntat på att få slita upp ett paket.


 

Ett paket var riktigt litet men jag fick upp det i ett naffs. Inuti låg det tre smågodisar.


 


 

För att vara säker på att ingenting låg kvar i paketet tuggade jag igenom pappret lite extra.



 

 

När jag var säker på att det var tomt gick jag hejdlöst på mitt andra paket....



 

 

...och mitt tredje paket.



 

 

Titta vad som låg i ett av paketen. Jag blev på bushumör på en gång.


 


 

Jag brukar tugga igenom mina leksaker, speciellt när dom är nya. Ja, så att dom blir precis så som jag vill att dom ska vara. Denna lilla and var inget undantag.


 


 

Bäst att borra ner huvudet i leksaken för att se till att den håller måttet. En jätterolig leksak måste jag säga. Piper och prasslar gör den.


Gäääsp, nu ska jag bara vila och njuta av resten av min fina födelsedag. God mat, långa promenader, paket och lek gör nog vem som helst trött. 


God kväll och nosgos till er alla!


 
 
Ludde

Ludde

11 april 2012 23:30

Åh, GRATTIS på födelsedagen! Vilka fina paket du fick. Dom SKA vara prassliga! Det var väl tur att lilla anden inte for till himlen med en gång... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

12 april 2012 11:21

Den anden är riktigt skojig. Har en sån där rolig pip i sig också som är skojig att bita i. Tom så att jag lekte lite på morgonen fast jag inte hade vaknat riktigt ordentligt.

 
Kasper

Kasper

12 april 2012 00:00

Åh, en så fin födelsedag! Massa gottigt i paket och en tjusig and att uppfostra. :)
GRATTIS. ett jättestort, från mig!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

12 april 2012 11:16

Tack så jättemycket! Ja, den anden är en riktig goding. Gör precis som jag vill ;)

 
Kasper

Kasper

12 april 2012 00:01

Hörrudu Laika - jag snodde mig på allt vad jag kunde, men fick nog iväg mitt grattis precis en minut för sent! Du SKULLE ju ha fått det på din riktiga födelsedag!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

12 april 2012 11:18

Jodå, du hann minsann :D Gratulationen kom in precis 00:00 Jag tackar så ödmjukast för den fina gratulationen :)

 
smulan

smulan

12 april 2012 11:22

Oj är du så gammal!? Du ser ju ut som en yster liten valp!
Superduper stort GRATTIS på din födelsedag!!

Hurra hurra från smulan,syster o matte!

http://smulansvarld.bloggplatsen.se

Laika

13 april 2012 19:45

Ja, jag har visst ett lite ungt utseende ;) Hihi, många som tror att jag är yngre än vad jag är, tom veterinärerna tycker jag är en piggis.

Tack för gratulationerna :)

 
Aamor

Aamor

12 april 2012 20:51

Kära hjärtat då! Grattis på födelsedagen så här en dag efter!
Hipp Hipp Hurra!!!!!!
Finfina paket du fick!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 april 2012 19:43

Tack så jättemycket för gratulationerna. Anden var en helt perfekt leksak och för att inte tala om godisarna jag fick, yummie :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards