laikagumman

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Laika - 6 maj 2012 16:41

Härligt väder må jag säga. Jag har varit ute på några rundor och lämnat mitt visitkort, precis som sig bör.

När vi kom in från den ena promenaden frågade matte mig om jag ville ducsha. Glatt började jag vifta på svansen och gick mot badrummet. Matte lyfte i mig i badkaret och gjorde iordning med mitt schampo och balsam samt handduk. På bilden nedan är jag än så länge en torrboll.

 


Nu har duschningen kommit igång. Varmt vatten måste jag ha, annars står jag ju där och fryser och det går inte för sig. Varmt vatten gör att jag står och njuuuuter. Härligt att bli ompysslad.

 


 


När jag duschat klart ställer jag mig alltid med tassarna på badkarskanten så att matte kan lyfta ur mig. Sedan blir jag torkad på en handduk innan jag ger mig iväg för att få torkrullningsfnatt. Här var ju matte lite långsam innan hon lyfte upp mig för hon skulle fiffla med kameran så jag hann ju nästan somna ståendes.

 


Det är inte så lätt att fota mina torkrullningar säger matte men bättre med en halvdan bild än ingen alls, eller hur?

 


När jag känner mig nöjd med mitt så ska jag alltid bli fönad. Annars torkar jag ju så långsamt och matte tycker att det är jobbigt när jag springer efter henne och "fryser".

 


Men mitt i alltihopa fick jag för mig att gå ut på balkongen. Solen skiner ju som bara den och värmer rejält när man har inglasning. Vad passar väl bättre än att hoppa upp i solstolen och sola sig torr? Fast helt torr blev jag ju inte så matte fick föna mig ialla fall, hihi.

 


Nu ska jag bara lata mig fram till middagen som blir potatis och hemlagade köttbullar. Oboj, vad min mage kurrar.




Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards