laikagumman

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Det där nya...

Av Laika - 26 april 2014 00:10

Jag skulle ju berätta om något nytt som jag fått. Bella undrade om jag kanske hade fått en kattunge. TÄNK om jag hade fått en kattunge, åhh så glad jag hade blivit. Men nej, så är det tyvärr inte fast jag är glad ändå med tanke på det jag fått. Vill ni veta vad det är?


Jag har fått en ny bil. Matte och husse gick ner med mig till den nya bilen och jag inspekterade den väldigt noga för att se om den skulle bli godkänd. Som den bilvana Laika jag är kollade jag igenom underredet på bilen och där blev det i alla fall godkänt.


Nästa utvändiga koll blev däcken. Även dom såg ut att klara sig bra.


Insidan av bilen då? Min plats, hur ser den ut?

Jo, det här är schysst. Den här bilen är lite högre än vår förra och jag ser ut helt fantastiskt bra. Matte undrade om jag ville ta en provtur och det ville jag, så hon kopplade in mitt säkerhetsbälte och så åkte vi en sväng.


Fast nu kan jag ju inte låta bli att undra om det går att önska sig en katt istället, eller kanske både och.

Imorgon, eller ja det blir ju idag eftersom vi är uppe så sent, så ska vi åka och fira mattebror som fyller år. Det ska bjudas på grillat bland annat. Tror jag ska se till att få min del serverad under min björk ute i trädgården. Solen ska skina och det ska bli varmt så vad kan bli bättre än folk som kommer och klappar mig, ger mig god mat och härligt grönt gräs att rulla i. Längtar redan, och ja... vi åker dit i min nya bil :D


God natt och trevlig helg på er alla!

Massor med våriga nospussar.

 
 
Ludde

Ludde

26 april 2014 08:32

Åh! Den bilen passar dig fint! Snyggt med silverfärg som går väldigt bra till din filt. Hoppas du får massvis med klappar och god grillmat under björken... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

26 april 2014 20:29

Ja och kan du tänka att matte vill byta ut den filten till en annan, större. För denna är egentligen min cykelfilt som jag sveps in i om jag cyklar med matte kalla höst eller vårdagar. Hon har dock lovat att hitta en minst lika fin pläd :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

26 april 2014 09:38

Wow, en ny bil! Inga dåliga grejer och fin verkar den vara. Du passar helt otroligt bra i den :) Men visst finns det plats för en liten kattunge i bilen oxå ;)
Härligt med kalas i trädgård med grillgott! Jag ska oxå va i trädgården idag för Matte har sagt att hon ska storstäda och jag gillar inte dammsugaren!

Lördagshälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

26 april 2014 20:26

Då har vi båda haft trädgårdshäng idag alltså :D Jag var ute i över tre timmar, hur härligt som helst. Jag fick lite godispinnar att tugga på där ute också :D

 
Kasper

Kasper

26 april 2014 15:19

Grattis till din nya bil! Fast nog skulle du väl kunna få en kattunge OCKSÅ! Tycker ju jag, hihi.

En sån toppendag du har idag, grillat, grönt gräs, massa klappar - OCH nya bilen! Så nära man kan komma det perfekta livet, tycker jag - utom då det där med kattungen... ;D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 april 2014 20:25

Jag håller med dig Kasper :D Helt perfekt, utom då det där med kattungen ;)

 
Aamor

Aamor

26 april 2014 19:02

Inte dåligt att du får en egen bil, hihi och med chaufför också, kan knappast bli bättre fast där är ju plats för en katt också!
Ha så kul på kalaset och grattis till din mattebror!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

26 april 2014 20:24

Det där med egen chaufför är ganska schysst, hihi. Jag hade verkligen trevligt på kalset, var ute i trädgården i över tre timmar och hade det underbart :D

 
Edith

Edith

26 april 2014 19:18

Vi ser att du fått en jättefin ny bil med en fin plats för dig. Men jag håller med dig om att en liten kattkompis nog smäller lika högt. Hej hopp!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

26 april 2014 20:23

Visst skulle det göra det va? :D

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

27 april 2014 12:30

Wow, vov, ny bil med plats för katt. Grillat under björken blir mums!

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

27 april 2014 15:44

Grillat under björken var verkligen härligt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards