laikagumman

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Laika - 1 januari 2013 15:51

Nu är det 1 Januari 2013. En helt ny dag, ett helt nytt år.

Gårdagen var trevlig med god mat och en massa mys. 12-slaget skrämde mig inte det minsta, jag var i mattes trygga famn och tittade på hur himlen lös upp av alla nyårsraketer. Måste dock säga att det nya året inte alls började vidare roligt. En vovvekompis som bor i småland blev så rädd för raketerna på nyårsafton att hon slet sig loss och sprang iväg från sina ägare. De har nu letat efter henne i 15 timmar utan att ha fått henne tillbaka. Vi tänker på dom och önskar innerligt att de hittar sin kära vän igen.

 

När jag sedan vaknar efter en ordentlig sovmorgon töar och regnar det ute och mina stigar som jag brukar gå på är inte gåbara för tillfället. Det är halt och blött överallt. Inget gåväder för mig med andra ord.


Ja, ett nytt år kan börja på många olika sätt, ibland bra och andra gånger mindre bra. Jag själv föredrar att ligga inne på fällen idag och äta min godispinne. Få höra regnet där utanför och veta att jag inte behöver gå ut igen på några timmar.


Vi önskar er en god fortsättning även om vädret kanske inte lockar till bus och spring. Ta hand om varandra!





Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards