laikagumman

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Laika - 27 januari 2013 19:32

Idag tog jag och matte en rejäl sovmorgon och det gjorde vi rätt i tycker jag. Matte är förkyld och har ont i halsen, det har kommit lite till och från under en period nu men idag har mattes tillstånd bara betytt en massa gos i bädden vilket passat mig alldeles utmärkt.


Mitt på dagen fixade och donade matte i köket. Hon höll på att tillaga kyckling som hon sa skulle vara till salladen på kvällen. Det luktade väldigt gott så jag höll henne sällskap i köket och det resulterade i att jag fick en kycklingbrunch. Mums!


Framåt kvällen, efter några promenader ute i någon enstaka minusgrad och blåst med piskande snöfall så blev jag sugen på lite bus. En dag med bara massa gos gör ju att man får lite extra energi och den blev jag av med när matte kastade min nalle som jag fick jaga. 


Till middag då, ja då åt dom kycklingsallad och det fick mig att undra vad jag skulle få till middag. Mer kyckling?

Nej, vet ni vad jag blev serverad? Jo, rostbiff. Det fanns kvar lite rester i kylen och det tyckte matte att jag kunde få. Vilken matte alltså. Jag mumsade i mig middagen och sedan gosade vi en stund i soffan, ända fram till att matte blev sugen på lite efterrätt. Jag höll lite koll på vad det skulle bli för efterrätt och när matte kom ut i vardagsrummet med glass så visade jag så tydligt jag kunde att jag också var sugen på glass.


Då hämtade hon snällt en skål med glass till mig med. Apelsinglass och bananglass. Smaskens!


Vilken söndag! Alla dagar borde vara så här, med kycklingbruch, rostbiffsmiddag, bus och en massa gos.    

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards