laikagumman

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Laika - 3 februari 2013 15:22

Idag är det söndag, en tråksöndag säger matte för det innebär att hon måste jobba imorgon och dessutom ska hon jobba jättelänge. Typiskt, fast sen är hon förstås ledig på tisdag. Jaja, husse är hemma med mig imorgon och ska få killa mig på magen.


Matte är lite orolig igen över att min urinvägsinfektion inte alls är bättre och att jag kanske visst måste undersökas vidare. Jag visar inga symtom så därför är det lite svårt säger matte men hon tror att jag kan ha blödit lite till, om det inte är gammalt och det vet vi förstås inte så därför har hon nu kommit på att jag ska få gå i mina löptrosor för då kan vi se om det kommer mer blod. Stenkoll och ett samtal till veterinären blir det. Attans...


Symtomfriaa jag är i alla fall hur glad som helst, solen sken idag igen och jag fick välja promenad. Det slutade med långprommis och matte gnällde lite på att hon svettades så dant för hon hade tagit på sig alldeles för mycket kläder för en sån temporunda. 


När vi kom in igen fick jag duscha, och kan ni tänka att hon började fota mig mellan nedblötning och schamponering. Brrrrr.... som jag skakade och frös. Ja, jag tramsade väl lite då, men jag fryser ju faktiskt lätt och vill ha varmt vatten på kroppen precis hela tiden.


När man duschat måste man ju torka sig ordentligt. Det kan se ut som följer:

(För övrigt måste matte bara ursäkta sig för sladdröran där i bakgrunden som hon inte gömt undan, men jag kan säga att det brukar se ut så, dom där sladdarna liksom bara kryper fram varje gång efter att dom blivit undanstuvade.)


 

När jag duschat och torkat mig själv, tar matte fram fönen och fönar mig torr. Gissa om det är skönt.

Vår fönstund är rena mysstunden, oj helt klart det bästa med hela duschningen. När jag sedan är helt klar brukar jag få en godisbit som tack för att jag var så duktig. Idag blev det några frolic-bitar till mig, voff vad gott alltså.


Snart ska vi ut igen och när vi sedan kommer in igen blir det på med löptrosorna då. Usch, håll tassarna för mig att det inte är något allvarligt.


Hoppas ni har en skön och trevlig söndag även om eventuella arbetsdagar eller andra bestyr står på schemat imorgon.  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards