laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Snöväder

Av Laika - 12 februari 2013 17:00

Oj vad det snöar till och från. För bara några dagar sedan kom nästan vårkänslorna och lurades med en, men så kom vintern med dunderfart igen. Nu är inte jag den som klagar för jag älskar ju snö. Matte säger att hon också tycker om snö, även om hon inte gärna snörullar i den som jag. Kan man verkligen säga att det är äkta snökärlek då? Njaa... tveksamt.


I min favoritbacke, med all favoritsnö springer jag mer än gärna några vändor. 


Det är husse som får roa mig på bästa sätt den här veckan för matte har riktigt långa arbetsdagar att ta sig igenom. Tur att hon fick sluta tidigt idag åtminstonde. Stackars trötta lilla matte. Henne får jag verkligen gosa med och ta hand om alldeles extra mycket när hon kommer hem om kvällarna den här veckan. Ja, hon ska få slappna av med mig i sin famn, killandes mig på magen. Det tycker jag låter som en bra idé. Visst är det tur vi vovvar är så omtänksamma om våra kära mattar och hussar och tar hand om dom så? 





 
 
Aamor

Aamor

12 februari 2013 17:30

Du har helt rätt inställning till hur man ska ta hand om sina matte och husse!
Skönt att husse kan vara hos dig nu när stackars matte ska trötta ut sig så, hihi!
Vad mycket snö ni har men det är ju dåligt att din matte inte gör snörullningar tillsammans med dig!
Min gör inte heller som jag gör när jag leker mullvad och det är också dåligt av henne, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 februari 2013 18:05

Visst är det lite dåligt allt? hihi
Snö har vi verkligen gott om och det kommer bara mer och mer. Får se hur mycket snö det ligger på marken imorgon.

 
Melody

Melody

12 februari 2013 18:36

Oj, oj så mycket snö ni har fått. Vi som tyckte att vi hade mycket i morse när vi kom ut och snödjupet var ca 3 cm!
Det var för snålt med semlorna här idag, matte nöjde sig med en och åt upp nästan hela själv! Visst fick jag smaka, men jag hade faktiskt kunnat ätit en egen.
Så lagar människan stark thaisoppa i kväll, så jag fick bara torrfoder. Din matte har helt rätt inställning till kvällsmaten, lammfärs ska det vara.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

12 februari 2013 21:43

Soppa är inget för oss, inte om det dessutom är starkt heller. Jag brukar kunna äta köttsoppa om man tar bort allt det rinniga och ger mig mest kött ;) hihi

 
Ludde

Ludde

12 februari 2013 22:29

Jojo! Det är ju det vi är till för! Att låta mattar och hussar slappna av och riktigt få gosa med oss precis hur mycket som helst! Synnerligen rogivande när dom är trötta, även om jag själv inte riktigt ligger i knät på dom... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

12 februari 2013 22:34

Visst är det så, och matte hon tackar för allt magkill hon fick ge mig :) hihi

 
Kasper

Kasper

14 februari 2013 00:39

Ja, vad skulle våra mattr egentligen göra utan oss? Hos mig är vi ju många som tar hand om matte, katterna hjälper mig väldigt bra. Och gärna. :D
Jag tror inte heller att man älskar snö så där riktigt mycket som den är värd, om man inte snörullar i den! (Min matte tycker förresten inte om den alls! Åtminstone inte om den är djupare än fem centimeter!)

http://kasperian2.se

Laika

14 februari 2013 21:59

Ja, din matte har det nog alldeles extra bra med så mycket härligt sällskap :)

 
Melody

Melody

14 februari 2013 21:42

Massa pussar till dig på Alla Hjärtansdag från
din bloggkompis Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

14 februari 2013 21:58

Åh tack så mycket Melody och detsamma till er :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards