laikagumman

Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Lördagsmys!

Av Laika - 2 mars 2013 20:08

Som i vanlig ordning nuförtiden tog vi även idag en supertidig morgonrunda, dock blev det ingen nattlig tur denna gång. Framgång kanske? Det som överraskat matte med dessa väldigt tidiga promenader är att det är väldigt många vovvar ute vid den tiden. Inte kunde vi väl ana att det var sådan aktivitet ute i rena ottan. Tänk vad jag missat alla dessa år som jag sovit så länge. Undrar om jag ens vill ändra mitt beteende? Hihi... Matte säger att jag visst vill det.


När vi kom in igen somnade jag snabbt om och sov gott i några timmar till. Matte däremot gnällde lite om att det var svårt att somna om, men vet ni vad hon gjorde efter vår lunchpromenad? Jo hon lade sig i sängen, drog på sig pläden och satte på tv:n men somnade på en gång. Två timmar gick och sedan vaknade hon igen. Ingen fara för min del, jag låg ju intill henne i bädden och mös bäst jag kunde. När hon steg upp valde jag att ligga kvar under den varma pläden och fortsätta mysa lite till och lika bra var ju det för matte började dammsuga.


Till lördagens middag blev det ugnsstekt oxfilé och gissa om jag åt upp all min mat. När maten fått lägga sig i magen tror jag att jag ska möblera om i min leksakskorg för alla nallar har flyttat tillbaka dit efter mattes dammsugning. 


 
 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

2 mars 2013 21:29

Lilla bloggLaika , va glad jag blir när du nu verkar ha piggnat på dig! Jag trooor att mon Matte kaaanske har fixat med min blogg...???

Nospuss

http://Marrebella

Laika

2 mars 2013 22:01

Så roligt Bella, vi ska genast kolla på din nya och säkert jättefina blogg :)

 
Kasper

Kasper

2 mars 2013 22:25

En del är inte riktigt kloka, ger sig ut så där tidigt i ottan (nästan mitt i natten, säger matte) fast dom egentligen inte behöver!
Det gör aldrig vi! Och sent på kvällen (mitt i natten säger andra) när VI är ute, då sover alla andra. Konstig dygnsrytm dom har...
Så fint att du mår bättre, och att aptiten är tillbaks. Hrm - fast det förstås - ugnsstekt oxfilé - vem skulle väl kunna motstå det? :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

2 mars 2013 22:30

Det där med dygnsrytm ja... vi håller oss mer än gärna till er dygnsrytm, ja det är nu bara jag då som börjat krångla till det lite för matte och husse som är hur trötta som helst med denna förändring. Tur att det börjar ljusna mer och mer ute, för då blir det liiite lättare att gå ut så tidigt i ottan.

 
Aamor

Aamor

3 mars 2013 10:15

Det kanske blir tidiga rundor nu men det är trots allt gott att ligga kvar i sängen så det tål ju att tänka på vilket som är bäst, hihi!
Vad skönt att du slapp gå ut nattetid.
Det gäller verkligen att hålla koll på sina leksaker efter en dammsugning och speciellt räkna dom så ingen har blivit uppäten av den långa halsen, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

3 mars 2013 14:03

Nä, vet du vad? Det har hänt förr. Helt plötsligt efter en dammsugning var där en tom plats för en nalle i korgen. Är det den långa halsen jag ska skylla på eller matte? Hugaligen, tänk om dom samarbetar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards