laikagumman

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Regn och rusk...

Av Laika - 9 juni 2013 11:48

Jag som ville bada idag med, men nu får jag bada i alla regndroppar där ute istället. Inte alls lika roligt, nej det är rent ut sagt inte ett dugg roligt att vara ute i regnet. Det åskar ganska ordentligt också så vi passar på att ha en riktig innedag. Vi gick ut på morgonrundan när det var uppehåll men det stoppade inte mig från att välja den absolut kortaste vägen att gå, för det kunde ju börja regna när som helst igen och då tänkte inte jag vara ute i alla fall. 


Det fixas och donas här hemma, mer än vanligt... Är det något på gång tro? Husses plånbok ligger på sängen och jag har lagt beslag på den, så ingen kan åka någonstans utan mig och plånboken. Jag kan tänka mig att åka och handla lite gottis till mig, det börjar sina här hemma. Men det får vänta tills det blir uppehåll där ute igen, fram tills dess tänker jag nog sova lite.... på plånboken.

 

 
 
Ludde

Ludde

9 juni 2013 14:04

Så smart! Passa hussens plånbok hade jag aldrig kommit på själv. Tack för tipset... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

9 juni 2013 16:38

Jo, mycket effektivt må jag säga, för utan den åker han ingenstans :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

9 juni 2013 17:56

Ah, så fiffigt. Det finns nog ingen som kan sova så gott som du, Laika! Till och med på plånböcker, hihi!

Trevlig semester önskar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

10 juni 2013 11:00

Tack så mycket. Ja, här planeras och fixas det så vi får se vad som händer i veckan :)
Ja, sova kan jag minsann :)

 
Aamor

Aamor

9 juni 2013 18:15

Bra sak att göra, passa husses plånbok alltså, inte nog med att han inte kan lämna dig utan du får en perfekt huvudkudde, hihi!
Trist med regn men det är bra att man kan stanna inne då!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

10 juni 2013 10:59

Visst är det? En riktigt bra grej och när husse och matte skulle åka och handla fick jag följa med och vakta bilen och matte :)

 
Melody

Melody

9 juni 2013 22:53

Här har vi haft en utedag och nog är jag lite trött, men mattes plånbok är inte mycket att ha till kudde! Den är alldeles för tom för att vara bekväm.
Hoppas du slipper regn och åska i morgon, så du kan få dig en tur till
din strand!
Puss och godnatt från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

10 juni 2013 10:58

Vad härligt med utedagar :) Vi har massa regn även idag :(

 
Frasse

Frasse

11 juni 2013 14:03

Bra att du har kopplat tassgreppet på plånboken. Jag utgår från att du inte släpper den ifrån dig förrän husse har lovat att köpa godis för pengarna :-)
Hoppas det har slutat regna hos er nu!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

13 juni 2013 17:04

Hihi, ja godis fick jag faktiskt för pengarna, men inte för alla vilket jag tycker var lite i det snålaste läget, hihi

 
Kasper

Kasper

12 juni 2013 22:45

Nu är vi nyfikna - fixas och donas hos dig ... låter spännande!

Du är ju supersmart! Att ta han om husses plånbok så där ... smartaste idén alltså!!! ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

13 juni 2013 17:02

Ja, visst var det allt en bra idé med plånboken? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards