laikagumman

Direktlänk till inlägg 4 april 2014

Viktiga grejer

Av Laika - 4 april 2014 20:04

När solen skiner så underbart är det bara självklart att minst en av promenaderna ska gå förbi min å. Idag var absolut inget undantag så jag styrde husse med bestämda steg till ån. Han tyckte vi kunde gå till skogen istället, som omväxling. Jag tyckte absolut att vi kunde gå till skogen...sen!! Först förbi ån.


Jag ville sitta och mysa lite i solen så vi slog oss ner på en bänk lite längre bort den här gången. Inte är det så att jag är mindre fin i kanten än vad husse är, så självklart sitter även jag på bänken.

När jag tyckte att kroppen blivit så där härligt solvärmd godkände jag husses idé om att gå till skogen. Husse däremot hade precis börjat slappna av och kunde nästan suttit kvar på bänken hela eftermiddagen, men nej... inte när ungdomliga jag är med, hihi.


Vi började sakteligen promenera mot skogen.


Där fanns en hel del trevligt att kolla in. Som ni ser leder jag spåret, mest för att visa husse vart vi ska gå så vi inte hamnar vilse.


När matte slutat på jobbet mötte vi upp henne och väl hemma fick jag fredagsgottis av henne. Nu ska vi mysa som bara vi kan, hihi.


Trevlig helg kära bloggvänner :)

 
 
Ludde

Ludde

4 april 2014 22:01

Du vet precis hur en promenad ska va för att det ska kännas bra! Vilken tur din husse har som blir ledd åt rätt håll. Annars hade han fått sitta kvar på bänken tills du och matten hade hämtat honom... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

5 april 2014 19:30

Hihi, ja, med lite kläder på sig hade det nog inte varit så farligt om han hade blivit kvar på bänken, fast å andra sidan är det ju så tråkigt att vara ute och gå själv ;)

 
Kasper

Kasper

4 april 2014 23:21

Klart att hussen lyder dina bestämda steg! Fattas bara annat, hehehe.
Det gäller att passa på att njuta av solen nu, för nästa vecka blir visst rejält blöt, och antagligen lite kall också.
Jag skulle också följa dig tätt i spåren, det lovar jag. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

5 april 2014 19:35

Men vad är det för tråkväder som ska komma. Matte ska vara ledig hela veckan och det regnet som hotar har vi inte önskat :( Hoppas någon dag bjuder på sol i alla fall.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

5 april 2014 09:20

Det är väl klart att även du ska sitta på bänken. Det är ju först då, som sådana som du och jag, kan hålla verklig span på omgivningen ju!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

5 april 2014 19:32

Mycket riktigt :D

 
Aamor

Aamor

5 april 2014 09:21

Trevlig helg på er också!
Jag tror matte/husse uppskattar att vi vet vart vi vill gå så slipper de tänka ut nån runda till oss, hihi! Det är bara ibland de trilskas med att vilja gå på annat håll.
Klart att även du ska sitta på bänken, gör jag också ibland för man ser lite längre bort då plus att det är mysigt.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

5 april 2014 19:32

Ja, jag är ju van att sköta tänkandet, hihi. Så husse tycker nog det är skönt att bara följa efter ;)

 
Melody

Melody

5 april 2014 22:37

Vilka härliga promenader du gör med husse!
Själv har jag det lite besvärligt med min matte för hon gillar inte att jag rullar
mig i sanden!
Önskar Er en fin fortsättning på helgen!
Puss från Melody

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

6 april 2014 20:33

Hur kan hon ha något emot det? Sandrullningar som är så mysigt för hyn, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards