laikagumman

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Öronflax

Av Laika - 20 april 2014 12:33

Nu är vi alla lediga samtidigt och solen skiner, det är molnfritt och nästan helt vindstilla. Det bästa av allt är att det är riktigt vårvarmt också. Vad gör då en liten Laika som jag? Jo, drar ut matte och husse i solskenet för att njuta.


Jag har sett på Neverending Story och där finns det en hund som heter Falcor som kan flyga. Jag försökte flaxa upp lite vind under mina (öron) vingar, men jag lyfte inte. Det var nog bara för att det var så vindstilla ute.


Kanske är det bättre att ha sina fötter på jorden, eller upp mot himlen. Dags för gräsrull istället.


Mmm, det här är livet.

 

   

Visst har jag snygg volym i öronen? Gräsrull har den bra egenskapen, hihi.


Sedan kom det ett gäng barn som tyckte det var roligt att jag rullade i gräset, de klappade mig och den yngsta killen började härma mig och rullade i gräset han med. Det är bra trevligt när man blir klappad av fem stycken samtidigt :)

Efter ett tag fortsatte vi vidare och det blev en liten promenad innan vi till slut gick in, men när det är så här fint väder dröjer det nog inte länge innan vi går ut igen. Kanske ska jag be om en glass på nästa promenad :)


Fortsatt Glad Påsk på er!


 
 
Melody

Melody

20 april 2014 16:39

Så bra att matte nu fick se att öronen inte måste hänga neråt! Jag vänder mina ut och in och lägger dem bakåt när jag går, hör ju liksom bättre då, men matte är på mig hela tiden och säger att det inte är snyggt! Precis som om hon är så himla snygg själv när vi är ute och går!
Härligt att se att ni också har fint väder!
Puss från Melody!

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

20 april 2014 16:50

Hihi, ut och in vill jag inte ha mina. Det brukar jag fixa till om det händer, men fälla dom bakåt ute gör jag ibland. Annars får dom hänga och flänga lite som dom själva vill :D

 
Aamor

Aamor

20 april 2014 17:45

Så du försökte lyfta, hihi! Tur det inte gick för annars hade nog matte och husse blivit ledsna om du flaxat ifrån dom.
Härligt med fint väder men helst i skuggan då säger jag.
Det ÄR jättemysigt att bli klappad av många barn så länge de gör det lugnt.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

20 april 2014 19:22

Äsch, matte hade ju fast mig i kopplet så jag hade nog mer blivit en hunddrake eller så, hihi. Jag har nog också bytt solen till lite mer skuggiga lägen nu för tiden.

 
Ludde

Ludde

20 april 2014 19:44

Så härligt att du kom ut och fick rulla runt i gräset! Jag tycker nog att du ska vara lite försiktig med öronflaxandet även om du sitter fast i kopplet. Tänk om matten tappar taget och du flyger iväg... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

20 april 2014 20:29

Ja det var en väldigt härlig dag idag :D Ska tänka på att flyga lågt om det är så att jag lyfter ;)

 
Kasper

Kasper

20 april 2014 21:37

För min del är det ju inte lönt att ens FÖRSÖKA flaxa med några öron. :(
Fast egentligen är jag rätt glad ändå. :)
Tycker du ska fortsätta rulla i stället för att försöka flyga. Känns lite mer jämlikt på nåt sätt, hihihi.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

21 april 2014 20:27

Du Kasper, du ska vara mycket glad ändå för dom ludna, snygga, vita och ståtliga öron du har är ju såååå gosiga. Tänk att få viska i dom :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

20 april 2014 21:47

Vårgräsrullning är nog bland det bästa som finns, tror jag :) Och du behärskar konsten, Laika!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

21 april 2014 20:23

Visst är det helt klart bland det bästa som finns. Rullningar överlag liksom... i gräs, snö, lera... ;)

 
Edith

Edith

22 april 2014 13:17

Du är en baddare på gräsrullning. Hilda älskar också att rulla runt i gräset. Själv står jag gärna med alla fyra tassarna i gräset. Hej hopp!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

22 april 2014 20:49

Gräsrullning, ja det har jag övat på länge :D

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

22 april 2014 15:50

Skönt att vara hund nu när hundvädret kommit. Vår hund vill inte ut och kissa ens i regn och rusk.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

22 april 2014 20:49

Här är det precis likadant, vem vill bli blöt när man sitter och kissar? Nej, ut ska man gå när solen skiner :)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

23 april 2014 16:32

Dina öron är ju jamarns användbara, vi skulle aldrig kunna använda våra till att flyga med :-) Synd att det var så vinstilla, annars hade du säkert lyft!
Visst är det härligt att det blir varmare så att man kan vara ute längre - vi har varit ute igen nu i påsk och det går bättre och bättre, kan du tro :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

23 april 2014 19:22

Ja det gäller ju att ta det lilla lugna när man ska vänja sig vid något nytt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards