laikagumman

Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Äntligen...

Av Laika - 15 juni 2014 14:47

Vet ni vilken dag det är idag? Det är dagen som mattes semester börjar, äntligen. Nu är hon min i fyra veckor, tjohoo.


Vi började semesterdagen med att gå på promenad men jag ville mest ligga i gräset, har man semester ska man lata sig. Därför lade jag mig ner i gräset och sa till matte att jag inte skulle gå en millimeter till.


Nu råkade jag ju gå några fler millimetrar eftersom matte lockade med att det fanns en katt runt husknuten. Men när jag inte såg den lade jag mig ner i gräset igen. Vi gosade där en stund innan vi till slut åkte iväg till mattes svägerska. Tillsammans tog vi en promenad i skogen och bromsklossarna, dom lämnade jag hemma.  


På tal om hemma, som jag är nu, så väntar en god middag med kött och potatis. Salladen som tydligen ska serveras tillsammans med maten kan jag vara utan. Jag har ätit min sallad idag, alla härliga grässtrån under skogspromenaden.


Matte har på djurakuten på tv och där finns en shih tzu som gör ett ultraljud av hjärtat. Denne kille är helt knäpptyst och uppför som som en riktig gentleman. Jag är ju ingen gentleman heller, jag är en tik... däför behöver jag inte ta åt mig av det matte försöker säga mig. Tror jag ska trampa lite på tvkontrollen som ligger i soffan, bäst att byta kanal.


Vi njuter för fullt av att semestern är påbörjad och nu ska vi nog gosa lite mer, innan maten blir klar.


Nospussar i massor :)

 
 
Melody

Melody

15 juni 2014 22:04

Grattis till att du får ha matte hos dig i fyra veckor! Klart du ska byta kanal om din matte börjar ge någon annan beröm… Du är ju bäst!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

15 juni 2014 22:51

Hihi, tack Melody, du förstår mig :D

 
Aamor

Aamor

15 juni 2014 22:11

Oj vad jag blev avundsjuk, har ni semester redan! Min matte har inte förrän v 29 och sen 4 veckor.
Nu får ni njuta riktigt och mysa mycket i gräset.
Äh bry du dig inte om vad den där Shih Tzu killen gjorde för alla är vi olika. Du är tjej och ni är ganska envisa när det är nått ni inte vill, hihi!
Min syrra är det i alla fall, jag är envis men jämfört med henne är det bara en fis i rymden, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

15 juni 2014 22:53

Ja, jag kan säkerligen vara ganska lik din syster gällande envisheten då :D Hihi. Min matte börjar jobba när din går på semester, fast min matte har en femte vecka att se fram emot i början på september sen också.

 
Ludde

Ludde

15 juni 2014 22:37

Härligt med semester! Nu vet du hur jag har det - jämt! Ganska praktiskt med panchos i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

15 juni 2014 22:51

Ja, du har det allt lite extra lyxigt :D men det är bra, man behöver lyx i sitt liv i form av tvåbenta som finns där för en :D

 
Kasper

Kasper

15 juni 2014 23:48

Mattesemester låter ju jättefint! Åh, så härligt för dig! Och för matte också, så klart!
Tänk, så ni ska mysa!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

16 juni 2014 20:55

Ja, vi ska njuta massor, åk åka på lite äventyr också. Ja, för husse är ju också ledig förstås under perioder.

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

16 juni 2014 15:51

Välbehövlig semester. Gott för både matte och Laika.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

16 juni 2014 20:53

Ja, vi känner alla att det är riktigt härligt med semester, nu håller vi bara tassar och tummar för att vi får njuta av sommarvärme med.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

16 juni 2014 21:47

Grattis till semestern både till dig Laika och matten din! Det skulle kunna vara jag som ligger där i gräset och gåvägrar lite, hihi!

Nospuss från en piggare
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

17 juni 2014 12:37

Ja, vi är så glada så :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

17 juni 2014 15:44

Så härligt att få rå om varandra i hela fyra veckor <3 Och semestern verkar ju ha börjat väldigt bra - nåjam, med undantag för mattes beröm av någon annan hund än dig, men där satte du ju ner tassen direkt :-)
Ha det riktigt gott och mysigt på er semester! :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

17 juni 2014 20:30

Vi är så glada för att det är semester nu. Matte säger att det behövs, hon är trött och sliten. Jag ska se till att rå om henne precis lika bra som hon rår om mig :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards