laikagumman

Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Hmmm...

Av Laika - 14 juli 2014 13:30

Vädret verkar visst lite nedstämt idag, bara en massa gråa moln och ingen som helst sol. Blåser gör det också en himla massa. Allt på mattes sista semesterdag... Vi är nog lite nere allihop. Jag gick och la mig i min egna bädd, på min blåa kudde när matte sa att hon måste iväg och jobba imorgon. Semestern är härmed bara timmar från att vara slut.


"Komma här och sno min matte, nej nu surar jag"

Tänk hur fort fyra veckor kan gå egentligen. Men som tur är blir det en vecka ledigt i spetember också, men det är ju en evighet kvar till dess. Jo, jag tänker sura ett tag till faktiskt.  


Fast när matte frågade om vi skulle gå på promenad glömde jag bort att jag ju låg och surade. Vi kom ut och vi gick en härlig promenad. Känns som att regnet hänger i luften så bäst att passa på att njuta i gräset, nästa promenad kanske jag måste gåvägra. Planering, planering, planering, hihi.

Vi myser till det inne så gott vi kan, med lite gott att äta och jordgubbsglass till efterrätt i väntan på att regnet ska komma och vattna naturen. Om jag får bestämma kan det gott regna på natten när jag sover för några regndroppar vill inte jag bli blöt av.


Förresten så har jag fått post idag. Från min djuraffär. Handlar vi till mig för 500 kr så får vi 150 kr i rabatt. Åhh, tänk så mycket godis jag kan få. Matte tycker att vi ska kolla på andra saker än godis också.Tror matte är helt ur gängorna som ska åka och jobba igen, säga att man ska kolla på annat än godis också. Hon är ju inte riktigt klok. Glömmer hon cykelgodis så kan jag ju uppenbarligen inte ha tillräckligt mycket godis liggandes som hon kan sprida ut, så 500 kr på bara gottigheter låter ju inte alls mycket när jag tänker efter. Tror husse håller med om jag åker och handlar med honom istället, hihi.


Nospussar och hoppas solen är och hälsar på hos er :)


 
 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

14 juli 2014 16:53

Förstår att det känns deppigt så här på mattes sista dag i frihet... Perfekt då att det där rabatterbjudandet kom och piggade upp. De där dumheterna om att köpa annat än godis ska du nog kunna få ur matte med träget tjat och bönande blickar :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

14 juli 2014 20:02

Ja, matte säger att hon inte riktigt brukar deppa så dant innan jobb igen, men nu har hon en liten svacka där hon inte alls är redo att komma tillbaka till jobbet. Hon säger att hon knappt hunnit andas ut fast det gått fyra veckor redan. Men jag får gosa med henne lite extra mycket så matte blir på lite bättre humör :)

 
Melody

Melody

14 juli 2014 18:50

Kan tala om att min matte också varit riktigt låg i dag och haft lite höstångest!
Själv vore jag väldigt glad om jag fick godis för 500 kr, det skulle bli 50 tjursenor!
Det är ju till och med så många att jag skulle kunna ge en till Shakira, även om hon bara går och gräver ner den så jag får leta upp den och äta upp även den!
Fast det låter som om det är din matte som skulle behöva något att trösta sig med nu när semestern är slut.
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

14 juli 2014 19:58

Min matte har ju mig så något annat behöver hon ju inte trösta sig med, hihi. Däremot kan vi ju inte ha två ledsna själar här hemma och jag blir ju väldigt ledsen om jag inte får i alla fall lite gottis från min affär.

 
Aamor

Aamor

14 juli 2014 21:45

Det är verkligen deprimerande när semestern tar slut! Fast ni har haft fint väder, vår egentligen första semesterdag började med regn - inget kul alls!
Klart du ska få godis för 500:-, det är inte så mycket egentligen för tänk så dyrt andra saker kan vara, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

14 juli 2014 22:35

Ja, det måste ha regnat en väldans massa hos er, i alla fall som vi sett på tv. Här kom det regn till slut också, några riktiga skurar men vi försökte pricka in kvällspromenaden mellan skurarna och lyckades ganska bra ;) Hoppas ni får soligare och finare väder från och med nu :)

 
Ludde

Ludde

14 juli 2014 22:44

Fånigt att vissa måste jobba på dagarna. Jag hade nog tur som valde att bo hos ett par panschos... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

15 juli 2014 21:11

Men helt rätt Ludde, man kan ju säga att du lever lyxliv med två panschos, fast jag vill ju inte byta ut min matte och husse nu så här mitt i allt ;)

 
kim

kim

15 juli 2014 07:57

Stackars din matte. Inte kul att börja jobba. Ta väl hand om henne.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

15 juli 2014 21:10

Jo, det var så att matte köpte en lott i hopp om att kunna ta semester för alltid tillsammans med mig ;) men hon vann ingenting dessvärre, så jag måste nog stå ut med att hon jobbar igen.

 
Kasper

Kasper

15 juli 2014 12:40

Men hallå!!!
Du ska minsann ha mer godis än så!
För om det handlas godis för 500 kronor så får du ju 150 kronor tillbaks, liksom och då ska du ju sammanlagt få godis för 650 kronor!!!
Absolut att du ska ha det, som kompensation för att mattens semester är slut, åtminstone för tillfället!!!
Stå på dig nu, Laika!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 juli 2014 21:08

Matte är inte helt lätt alltid, men godis ska jag ha, så det så. Annars äter jag upp allt i affären där och då... och då kommer det ju bli än dyrare för matte än bara 500kr ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards