laikagumman

Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

En dag på stranden

Av Laika - 26 juli 2014 19:05

Morgontemperaturen bjöd på 32 grader. Då packade matte kylväskan och sa att vi skulle åka till stranden för att svalka oss. Tjohooo!


När vi kom fram fanns där massor med andra hundar fast det var inte så många som ville bada, bara två stycken var i vattnet och sprang när jag doppade mig. Stranden är stor så vi sprang liksom aldrig på varandra så jag fick nöja mig med att leka med lite pinnar i vattnet.

Bra bild va? ;)


Obligatoriskt sand och gräsrull blev det självfallet. Efter allt sådant kollade jag in kylväskan med matte. Jodå, hon hade även packat ner lite gottis till mig. Härliga dag!

Här sitter jag i skuggan, njuter och tittar på andra hundar som passerar med sina mattar och hussar.


Sedan badade vi igen. Vattnet har dunstat en del och blottat det som varit havsbotten och fram har det kommit en massa lera som jag grävde i. Jätteroligt. Matte ville att jag skulle bada av mig det, men jag ville inte bada mer.


Behöver jag säga att jag fick duscha när jag kom hem? Men nu doftar jag så gott och det är så skönt att vara ren.

Efter duschen satte vi oss på balkongen ett tag. Jag fortsatte att njuta av solens strålar och lät naturen sköta min pälstorkning. Matte säger att jag alltid brukar sitta så där uppsnoffsigt när jag njuter. Titta uppåt och blunda. Hur ska man annars veta att jag njuter då?


Efter en hel dag på stranden, dusch och vila hemma är det dags för middag. Det doftar kött... ja en massa annat också men för min del är det köttet som är det viktigaste, hihi. Men innan matte säger att maten är klar ska jag nog sova en stund till. Man blir trött av att leka på stranden :)


Soliga nospussar på er alla mina vänner!



 
 
Lillian

Lillian

26 juli 2014 20:07

Så godt å avkjøle seg i vannet!

http://www.sognafaret.no

Laika

26 juli 2014 20:22

Mycket mycket skönt ska jag säga att det var :D

 
Melody

Melody

26 juli 2014 20:46

Föredrar att svalka mig en glass, men himla söt är du som badflicka!
Nospuss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

26 juli 2014 21:41

En svalkande glass är aldrig fel :D

 
Kasper

Kasper

26 juli 2014 21:51

Tur att det finns vatten att svalka sig i. :)
Tur du inte ser min matte när hon tittar på sista bilden - hon grimaserar och försöker tydligen se ut som du, liksom kommunicera - du är så himla söt säger hon. Och DET håller jag minsann med om. :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

27 juli 2014 00:14

Hihi, tack :D Jo, vatten är verkligen tur att det finns, för i den här värmen vet jag inte hur jag hade klarat mig om jag inte fått bada så mycket :) Gräsrull sådana här dagar räcker ju inte.

 
Ludde

Ludde

27 juli 2014 00:11

Jag skulle allt föredra en strand där man bottnar och kan springa som man vill! Det där med att gräva lera måste ju vara helt underbart! Jag får visserligen nöja mig med torr lera men ändå... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

27 juli 2014 00:15

Ja du Ludde, du har faktiskt ganska svåra förhållanden när du ska ut och simma. Jag springer ju bara tills jag inte bottnar mer, mycket lättare än att slänga sig ut i djupet. Men du är väldigt duktig och mycket modig :)

 
Aamor

Aamor

27 juli 2014 11:41

Underbar dag för dig!
Lite lerinpackning kan ju göra susen och då kan man ju inte bada bort det, måste torka först och sen tar man bort det, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 juli 2014 17:31

Ja, det var härligt. Dagens repris som vi försökte oss på blev inte lika lyckat dock. Som det regnade ett tag.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

30 juli 2014 23:10

Härlig dag och söt livsnjutare är du, nyklippt och fin!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

31 juli 2014 22:30

Tack :) Det är så härligt med sommarsval päls :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards