laikagumman

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Repris på gårdagen...

Av Laika - 27 juli 2014 17:31

När vi vaknade i morse frågade matte om vi skulle göra en repris på gårdagen, åka ut till stranden och bada. Jag är inte den som säger nej så efter frukost och morgonrunda gav vi oss iväg. Det var lite molnigt men matte sa tillsammans med sin svägerska att det nog kan vara rätt så skönt att solen inte gassar så mycket. Ju närmare stranden vi kom desto mörkare blev molnen, men vi höll modet uppe.


När vi väl kom fram och tog ut packningen från bilen kände vi hur det började blåsa upp. Det gick från lite blåst till nästan storm på ingen tid alls. Vädret vände lika fort som jag äter upp en frolic. Helt plötsligt öppnade himlen sig och världens störtskur fick oss att skynda tillbaka till bilen. När vi sa att vi kanske kunde vänta ut regnet i bilen började det även att åska. Reprisen som vi tänkte göra fick helt enkelt bli en fika i bilen innan hemfärd.


In mot eftermiddagen blev det återigen fint väder och de dryga 30 graderna som var på morgonen återkom snabbt efter att det slutat regna. Varmt och klibbigt, då sitter jag bra i vinden från fläkten.

 


Någon mer strand blev det inte idag, matte fick för sig att balkongen dög lika bra, så det är där vi tillbringat eftermiddagen nu. Förresten har jag ändå gräsrullat i blött regngräs. Det var mysigt. Tror även naturen tyckte det var mysigt med världens skur för utanför oss började det brinna i skogen i går på grund av torkan.


Fast nu när vi tänker efter så kanske det får bli en kvällstripp till stranden ändå. Matte börjar inte jobba förrän sent imorgon, så då är det inte mer än rättvist att vi ger badet ett nytt försök, hihi.


 
 
Kasper

Kasper

27 juli 2014 21:04

Tur att det finns fläktar. Det fläktar skönt hos mig också. Och nu ska vi gå ut på promenad, jag och matte. :)
Inget regn alls, här. Ingen åska heller.

Du är så himla söt, där framför fläkten. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

27 juli 2014 22:23

Slapp ni undan allt det där regnet? Både skönt och inte skönt. Antar att det är lika torrt hos er som här. Jag gillar ju dock inte regn, oavsett hur väl den behövs. Fast kvällspromenaden blev både lång och regnfri :D

 
Ludde

Ludde

27 juli 2014 21:13

Åh, vilken otur med vädret! Hoppas verkligen att du kan få bada och springa i strandkanten i morgon... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

27 juli 2014 22:25

Ja, det var verkligen typiskt, för det klarnade efter dryga två timmar...men då var vi ju redan hemma sen länge. Men stranden blir det absolut fler gånger :D Sånt kan man inte sluta med förrän det är senhöst :)

 
Aamor

Aamor

27 juli 2014 22:34

Vilken otur att ni kom ut i ovädret.
Kanske mysigt att fika i bilen också och hade ni velat bli blöta hade det räckt med att gå ut, hihi!
Otäckt när det brinner i marken eller egentligen var som men nu blev väl marken lite fuktad i alla fall.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 juli 2014 23:38

Ja och som det regnade då, men nu märks det knappt att det kommit något regn alls. Det torkade upp snabbt trots att det kom så mycket.

 
Lillian

Lillian

28 juli 2014 07:57

Det er godt med litt regn når det har vært varmt så lenge... Men torden kan jeg godt slippe...

http://www.sognafaret.no

Laika

28 juli 2014 19:40

Ja, det där regnet behövdes verkligen, får se om gräsmattorna vill bli gröna igen nu :)

 
Melody

Melody

29 juli 2014 07:28

Jag tycker ju förstås att fika i bilen låter betydligt bättre än ett bad,
men trist för dig som gillar att plaska runt i vågorna!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

29 juli 2014 23:00

Fikat var helt okej, men jag blev nog allt lite snopen. Vatten från himlen och vatten i havet är absolut inte samma sak ;)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

30 juli 2014 23:21

Det har varit några rediga åskväder här hos mig oxå -det tycker jag är väldigt otäckt :(

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

31 juli 2014 22:30

Några åskoväder störs jag inte på, men regnet däremot, fy hundan.

 
Kim

Kim

31 juli 2014 07:07

Jo du, det är ett omväxlande väder, minst sagt. Ska bli skönt, när man slipper flämta så mycket ;-)

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

31 juli 2014 22:29

Rätt vad det är så är ju den där hösten och vintern här. Man får passa på att njuta, bara matte som tycker det är jobbigt att jobba när det är så varmt och fint.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards