laikagumman

Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Laika - 16 augusti 2014 12:55

Idag fick jag verkligen sova länge, kanske inte för att jag enbart var trött utan den största anledningen till den långa sovmorgonen var att det regnade ute. Jag försökte vänta ut regnet genom att sova tungt så inte matte skulle få för sig några dumheter som att gå ut med mig. Som många andra gånger lyckades jag med det, hihi. När vi kom ut sken solen och det var för stunden gassande varmt, asfalten torkade snabbt och gräset slurpade i sig allt vatten så snabbt att det näst intill var helt torrt när jag gräsrullade mig. Gräset börjar förresten bli grönt och fint igen på sina ställen. Dock inte där jag träffade på denna katt. Men när jag fick syn på den glömde jag varenda tanke på gräsrull.


Jag ska berätta att jag träffat denna sötnos flera gånger förr. Den är försiktig men inte vidare rädd för mig. Matte säger att jag ska närma mig långsamt om jag vill hälsa. Jag håller på att övar mig bäst jag kan. Det är ju liksom inte vardagsmat för mig att hälsa på katter så jag hinner ofta glömma att jag inte ska springa fram i ren och skär glädje.


Jag smög ännu lite närmre och katten gjorde sig redo för en eventuell flykt, men den stannade kvar så jag fick en nospuss. Mattes långsamma mobilkamera hann inte med vår snabba nospuss. Kan ni tänka er att den stunden inte är förevigad på bild? Tror bestämt att det är jag som ska få mattes lördagsgodis idag!


Efter vår nospuss tyckte katten att vi var klara med varandra och så gick den sin väg. Jag stod kvar ett tag och tittade efter den, men när vi började gå så följde den efter oss en bit. Jag vet inte om det är en hane eller en hona, inte vet jag heller vad den heter, men nästa gång tycker jag att matte ska ladda upp fickorna med små torkade laxbitar som jag har hemma så jag kan bjussa på lite gottis. 


Nu regnar det ute igen så vi blir nog kvar inne en stund innan jag vill ut nästa gång. Matte frågade om vi skulle åka iväg med bilen, men inte ens det köper jag för det betyder att jag måste gå säkert hundra meter ner till bilen i detta regnväder....Nej!!! Jag lägger mig i min bädd och drömmer nog om den där nospussen ett tag :)


Trevlig helg och nospussar på er med :D

   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards