laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Fototriss- vägar

Av Laika - 21 september 2014 22:16

Det är söndag kväll, hur blev det söndag så plötsligt? Vart tog alla andra veckans dagar vägen?

-Vi har ju myst och lekt bort dom, säger matte.

Tänk så fort allting går när man har det så där extra bra. När man får ha både matte och husse hemma hela veckan, när man kan vara ute i solskenet varje dag och åka på både kortare och längre äventyr. Jo, för solsken och fint väder har vi haft ända till idag. Och vad passar väl bättre än att kika in hos fototriss och se vad de har för tema på gång. Nu har vi ju redan tjuvkikat hos Kasper så vi vet att det är vägar som är temat, och vägar... det är ju spännande grejer. Jag har lovat matte att få visa en egen bild. Två blir mina.


Jag älskar ju att vara ute och gå, ute på stora vägar, små vägar, skogsvägar och kanske till och med stigar om man nu ska vara extra noga. Här är en av mina många skogsvägar som vi brukar gå på.

Sedan finns det dom där vägarna som vi inte alltid brukar gå, stigar som känns så där väldigt spännande och som har en stark dragningskraft. Stigar som vi ibland fått ångra att vi gått på, stigar där vi fått vända om och gå tillbaka för att vi hamnat i världens lervälling eller där skogen helt plötsligt svämmat över och vi inte kommit längre. Den här spännande stigen var en sådan, där allt till slut bara var vatten. Men visst ser den bra spännande ut?


Nu till mattes vägar. Bilden är från när hon flög luftballong. Det är inte alltid man tänker på hur vägarna svänger hit och dit, delar på sig eller går ihop, men lite spännande är det att se det ovanifrån så här även om jag inte skulle vilja vara med där uppe. Mina fyra tassar står mest stabilt på marken.


Vill ni läsa och se fler fototrissar kan ni kika in här.   

 


 
 
Freja

Freja

21 september 2014 22:48

Härliga bilder från fina skogspromenaden och hissnande bild från ballongturen, snyggt trissat!

http://frejareddevil.wordpress.com

Laika

22 september 2014 21:44

Tack så mycket :D och vilka fina och trevliga bilder det fanns hos dig med :D

 
Kasper

Kasper

21 september 2014 22:55

Åh så fina vägar du visar, jättespännande.
Väldigt fin triss - fast varken jag eller matten skulle vilja ge oss upp i nån ballong!
Tur att din kom ner igen, på ett kontrollerat sätt. ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

22 september 2014 21:42

Den kom ner kontrollerat även om det skumpade till ganska ordentligt vid landningen, men det hör till. Ja, så sa han som flög ballongen i alla fall. Jag var hemma hos matteföräldrarna, på säker mark under tiden :)

 
Ludde

Ludde

21 september 2014 23:13

Vilka fina vägar ni har gått på! Tänk att vägarna ser så annorlunda ut från ovan! Jag skulle nog inte gilla det där med luftballong! Jag tycker som du att det är bättre med alla fyra tassarna på marken... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

22 september 2014 21:39

Vi har många fina vägar runt omkring där vi bor, och åker vi bort så letar vi alltid upp nya spännande vägar att gå på :D

 
Åsbergs Foto

Åsbergs Foto

22 september 2014 04:57

Den sista bilden var frän :)

http://www.asbergphoto.se

Laika

22 september 2014 21:38

Tack så mycket. Matte hälsar att det var en bild hon tog från luftballongen strax innan landning. Fina bilder även hos dig :D Svart-vitt är alltid vackert.

 
Lillian

Lillian

22 september 2014 15:24

Alltid spennende med nye veier!

http://www.sognafaret.no

Laika

22 september 2014 21:36

Visst är det :D

 
Tomtan

Tomtan

22 september 2014 19:00

Oj va somrigt det ser ut. Härlig triss!

http://entomtastankar.wordpress.com

Laika

22 september 2014 21:35

Tack så mycket, och så rolig tolkning du hade på dina vägar :D Det gillade vi.

 
Aamor

Aamor

22 september 2014 19:10

att få gå på okända vägar kan vara rätt spännande, finns alltid en massa dofter och annat kul. Mindre kul är det kanske när man får vända om om man inte kommer vidare, hihi!
Huh, så läskigt att flyga luftballong, håller med dig Laika att bäst är det när man är nära marken, går bra att bli buren, åka bil eller nått sånt men flyga, huh!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 september 2014 21:33

Precis :D Nu ska jag ju säga att de flesta nya vägar vi prövar faktiskt blir bra vägar, men man minns de där som inte gick så bra lite extra förstås.

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

24 september 2014 11:52

Häftig bild den från ballongen! Skogsvägar ÄR trevliga för hunden. Men om vägen bara tar slut i en lervälling kan man hålla sig för skratt.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

24 september 2014 20:01

Min matte håller bara med. Jag kan däremot gilla lervällingar ibland, men de får inte vara för djupa.

 
Edith

Edith

24 september 2014 16:31

Det var riktigt fina vägar! Jag älskar att promenera runt på små skogsvägar. Men om dom slutar i en lervälling, blir inte matte glad. Däremot Hilda.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

24 september 2014 19:59

Hihi, kan tänka mig att Hilda skulle gilla det :D Jag brukar spabada mina tassar i lervälling ibland, men bara när det passar :D

 
Kim

Kim

25 september 2014 09:51

Vilka fina vägar du har tillgång till. Vägar kan man aldrig få för många av.
Jaså, din matte har flugit luftballong. Då vet jag någon som blir avundsjuk, om jag berättar det - min matte!

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

25 september 2014 16:59

Visst har jag det :D Fast idag regnar det massor, så några sådana vägar går vi inte på idag, inte ens endaste en. Jag blöter bara ner gräsmattan lite då och då.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

25 september 2014 17:06

Oh, vilka fina och spinnande promenadvägar du har tilltass till, vi blir riktigt avis! Coolt att ni har så fin utsikt också!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

25 september 2014 18:05

Det har vi verkligen :D Men idag är det bara tråkväder ute, så det blir ju lite mindre spinnande att vara ute då ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards