laikagumman

Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Laika - 20 februari 2015 11:53

Jippiee säger jag över långhelgen jag får med matte och husse. Tre dagar ledigt och det invigde vi med en lång sovmorgon. Sedan sa matte att vi skulle ut i skogen. Ännu mera jippiee. Plusgraderna ute har fått snön att smälta bort från trottoarerna nästan helt och hållet, annat var det i skogen. Där var det bara is överallt och ett tunt vattenlager över, halt!


Men det stoppade inte mig i min frammarsch. Förbi hästgården i en väldig fart. Helt plötsligt stod där en häst i en hage som alltid annars är tom. Mycket spännande.

Sedan sprang jag vidare och visade vägen för matte och husse. När vi kom till trevägskorsningen i skogen tog jag mig en funderare åt vilket håll jag ville gå. Det gäller att stå stadigt på det hala underlaget.

 

Tanken på skogspromenad tog slut vid den här korsningen. Vart man än tittade var det is, så vi valde att försiktigt halka oss ut ur skogen, helskinnade. Ja, det var matte och husse som kinkade, inte jag. Min balans är det inget fel på. Vi fortsatte vår promenad fast på säker mark, kors och tvärs, hit och dit. Till slut var vi hemma igen och då fick jag duscha, så nu är jag helgfin. Jag bad matte om en föning men efter dryga två sekunder gick jag iväg för jag hade ångrat mig, jag ville förresten inte fönas. Däremot var jag sååååå hungrig efter en långrunda ute. Matte tog fram en godispinne och frågade om jag ville ha den.

"Ja, snälla matte".

Efter detta är det bara en sak som är det enda rätta om man heter Laika, och det är vila. Det är skönt med helg. 


Massa nospussar och trevlig helg till alla! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards