laikagumman

Direktlänk till inlägg 29 september 2016

Laaaaikaaaa...

Av Laika - 29 september 2016 22:06

Ett kort: Laika...

Sedan tystnad... följt av ett långt: Laaaikaaa...


Alltså nej, den går jag inte på en gång till. Jag har redan varit ute på en morgonrunda i blåsigt och regnigt väder. För visst kom det nu, det där höstovädret. Kanske är det vändningen nu som kom, att sommaren är slut på riktigt och att vi nu går mot kallare tider. Mörkare har det redan blivit, det märks på kvällsrundan om inte annat.


Jo, mycket hinner jag ligga och tänka innan ett till "Laaaikaa" tar död på mina tankar. Visst ja, matte och husse vill att jag följer med ut på promenad, men nej... det tänker jag inte alls. Jag ligger bra där jag är och jag tänker inte flytta mig ur fläcken. Lite fläskfilé till middag vore gott, det var ett tag sen. Och undrar om matte tänker försöka duscha mig snart, oj vänta förresten, jag gömde ju undan en godis till senare. Kanske skulle jag gå och hämta den nu, om jag orkar. Fast går jag nu kanske de tror att jag vill gå ut... nej, jag ligger nog kvar ett tag till... här i värmen, så skönt.

Nospussar 

 
 
Ludde

Ludde

29 september 2016 23:35

Men oj så olika det kan vara. Jag har försökt i flera dagar att få någon att öppna köksdörren så jag kan gå ut i trädgården, men husse har oljat altanen och det torkar så sakta i det här vädret. Först nu i kväll har jag fått gå ut och in den vägen. Hoppas att du får lite sol snart så du kan gå ut på promenad med Oscar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

1 oktober 2016 11:26

Då får du snart gå med dina tassar på finoljad altan. Nästan lite kungligt va, hihi

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

30 september 2016 08:38

Men nog måste du ut mer än en gång om dagen...
Bara en liten snabbis, så du kan sova gott?
Fast visst är du jättesöt där du ligger och fundilerar på vad du ska eller inte ska göra 😻

🐾 Kram å Nospussar 🐱

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

1 oktober 2016 11:25

Jo men vet du, jag får aldrig bestämma själv fast jag är äldre än matte...i hundår räknat på mig, inte på henne ;)
Ut måste jag flera gånger om dagen även om det regnar, stormar och jag vet inte allt. Mycket onödigt tycker i alla fall jag ;)

 
Ludde Svartnos

Ludde Svartnos

2 oktober 2016 10:39

Hahaha, du är så söt där du ligger och filosoferar 😊
Puss på nosen från
Ludde & Mari

http://Ludde Svartnos

Laika

2 oktober 2016 19:15

Hihi, tack �� Vi är inne och läser din blogg i massor även om vi inte kan kommentera, bara så du vet att vi hänger med i din vardag ��

 
Aamor

Aamor

2 oktober 2016 11:41

Det är jättejobbigt när de kallar så och man bara inte vill! Jag brukar kräva en förklaring först och inte bara mitt namn så kanske jag kommer. Eller så kommer jag direkt om matte säger "då går jag själv och du får stanna hemma", då blir det fart på benen.
Min syrra är jättebra på att stänga öronen och totalvägra.
Jo nog har hösten kommit men för var dag det är höst så blir det en dag närmare våren, en av mattes kollega sa så, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

2 oktober 2016 19:14

Hihi, en klok mattekollega ��
Det är bra att kunna stänga öronen, inte alla mattes idéer är bra ��

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

6 oktober 2016 14:44

Som vi förstår dina känslor, kompis! Finns inget skönare än att ligga hemma och mysa och slappa när det är mörkt och kallt ute!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

7 oktober 2016 15:35

Så skönt när jag får medhåll, matte bara strular och ska tvunget dra ut mig ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards