laikagumman

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Långprommis

Av Laika - 10 mars 2012 17:32


Idag fick vi skjuts hem till Sheela. När vi kom dit sprang jag in på en gång och hälsade på mattes föräldrar och sedan hälsade jag självklart på Sheela också. Senare på eftermiddagen gick vi ut, vi skulle på långpromenad. Matte sa till mig att jag skulle hitta hem. Jaja, det var ju en lätt match för den promenaden har jag gått så många gånger förr.


Det härliga med promenaden är att man får gå så mycket i skogen. Jag fick springa framför matte och ja, visa henne vägen hem. Emellanåt väntade jag in henne och tyckte hon kunde ge mig en liten godis eftersom jag ju var så duktig. Jag fick bara två godisar på hela den långa vägen, säkert en fem godisar för lite om jag hade fått bestämma.


 


Som ni ser har jag en tshirt på mig. Det är för att jag frös så dant på morgonen och när vi sedan åkte så fick jag behålla den på. Funkade jättebra för jag frös inte en enda gång på hela vår promenad. Där fick man för att man blev vårklippt och så har det varit lite kyligt ute några dagar nu.


 


Lite busfnatt fick jag i skogen också, det brukar jag nästan alltid få. Man måste ju liksom kolla läget. Någon kan ju ha lämnat ett meddelande till mig eller så finns det någon ekorre i något träd som jag kan sitta och titta på. Det tycker jag är jättespännande. Nåja, nu är vi hemkomna i alla fall och jag ska lägga mig och sova lite innan middagen. Man blir ju trots allt lite trött av att vara ute och motionera så länge.

    
 
Aamor

Aamor

10 mars 2012 20:31

Bra att du visar matte vägen för tänk om går vilse. Du skulle begära att få mer godis när du nu fixade det så galant.
Snygg tröja, jag har också en del men jag använde dom väldigt sällan för jag fryser inte så lätt ju men hag har bla en stickad Pippi.tröja som mattes fd kollega stickat till mig!

Nosgos

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

10 mars 2012 23:36

Ja visst var jag värd fler godisbitar?
Du, vilken lyx att få specialstickad tröja till sig, det är verkligen inte illa det inte.

 
Kasper

Kasper

10 mars 2012 23:41

Du borde ABSOLUT ha fått fem godisar till! Minst!!
TUR att dom åtminstone inte låter dig frysa!!!
(Fast himla söt är du i din nya vårfrilla...)

http://kasperian2.blogspot.com

Laika

11 mars 2012 14:43

Ja matte behöver nog få sig ett ordentligt skall, ja om jag nu hade kunnat skälla ordentligt, men jag kan ju inte riktigt det. Det är sant. Kanske får jag lägga upp ett videoklipp någon gång så ni får höra när jag försöker, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards