laikagumman

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Matte, kamma mig!

Av Laika - 13 mars 2012 20:25


Idag har jag fått ha en riktig slappedag vilket har varit riktigt skönt måste jag få säga. Rundorna ute var korta sådana men jag hann med det jag behövde, nosa lite här och där och hälsa på vovvekompisar.


Jag älskar ju att vara centrerad och att bli ompysslad är bland det bästa som finns. När matte frågar mig: "Laika, ska vi kamma dig?" Ja, då kommer jag på en gång. Sover jag så studsar jag upp i ljusets hastighet. Det finns inget som kan få mig att välja bort en kamning. Och kan ni då tänka när matte frågade mig om jag ville kammas och så sitter hon där med en kamera istället för med en kam. Då blev jag lite ledsen i ögat och tittade bedjande på matte och undrade lite om det var så att det skulle kunna bli en kamning som hon lovat och visst blev det så. Ni kan ju bara ana så lycklig och nöjd jag blev med denna kvällen. Fast när matte sen sa att hon borde klippa mina klor snart så flydde jag på en gång för det är inte kul alls kan jag säga. Matte tycker inte heller att det är kul för jag ska vara så omständig att hon blir alldeles svettig och dan varje gång mina klor måste fixas. Det kan hon gott ha tycker jag när hon ju klippt mig i pulpan flera gånger.


Nu ska jag bara ligga och mysa fram till kvällsrundan.

 
 
Kasper

Kasper

13 mars 2012 22:11

Åh Laika, det borde inte vara tillåtet att se ut så där, säger min matte!!!
Jag för min del säger att det finns bara EN sak som är värre än att kammas, och det är att få klorna klippta!!!
Tycker att du är ett unikum!!! Men ett väldans sött sånt.

http://kasperian2.blogspot.com

Laika

14 mars 2012 19:51

Hihi, åh tackar. Verkar som att många vovvar inte gillar att få sina klor klippta. Måste bero på alla dåliga mattar och hussar som inte kan, för inte kan det väl bero på oss i alla fall? Men duschas, kammas och fönas, det är min melodi. Matte brukar avsluta kamningen med lite kel och magklapp och det är ju inte fel precis.

 
Ludde

Ludde

13 mars 2012 23:05

Ganska skönt när matten tar fram kardan och drar över pälsen. Gissa om jag är orolig när hussen tar fram tången. Han ser inge vidare på nära håll, och DET vet jag mycket väl... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

14 mars 2012 19:48

Usch, huh... ryser när jag läser det. Klippa fel på klorna är hemskt.

 
Aamor

Aamor

14 mars 2012 18:12

Wow, jag är impad att du kommer när en sån fråga ställs.
När matte säger så till mig sitter jag snabbt under sängen eller köksbordet, hihi fast jag har inte nått emot det när jag väl är på trimbordet.
Klor klipper jag gärna så länge inte matte gör det, jag åker ner till min djuraffär och får de klippta där och det är så spännande, matte och jag blev ovänner när hon skulle göra det.

Nospuss

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

14 mars 2012 19:48

Mmm, känner igen det där med att bli lite osams. Fast jag brukar sköta mig om jag blir inlämnad för kloklippning, hihi.

Lite protest är alltid bra, så din matte vet att du kammar dig på dina villkor ;)

Nospuss tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards