laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Slappedag!

Av Laika - 19 augusti 2012 12:50

Den här veckan har ju gått undan. Jag har suttit i min cykelkorg och visat matte vägen hem till hennes föräldrar. Där har jag fått ligga i trädgården medan hon jobbat. En av dagarna när jag låg på gräset i godan ro så kom mattemor med gräsklipparen och trodde att jag skulle flytta på mig, men så lätt flyttar jag ju inte på mig om jag har hittat en bra plats. Det slutade med att hon fick gå runt mig med gräsklipparen.   


Jag har även gått långpromenader och likadant tänkte matte att vi skulle göra imorse, fast jag hade lite andra åsikter om det förstås. Nästan direkt utanför huset började jag gåvägra.

 


Matte förstod ingenting och sa:" Men Laika, det regnar ju inte nu, det HAR regnat, kom så går vi."  

Trodde hon att jag inte ville gå för att det har regnat? Trams, gräset var ju på det närmaste torrt... torrt och ganska svalt och skönt faktiskt. Ja, jag bestämde mig för att jag ville ligga och gosa i gräset istället för att gå på promenad. Matte försökte dra med mig till en liten bergssluttning så att hon kunde få sitta där medan jag gosade i gräset. Efter lite om och men följde jag med. Det visade sig att det fanns lite nyheter att läsa där, vilken tur att jag följde med henne dit.


När matte satt sig ner passade jag på att hitta en sån där bra gräsplätt igen och det gick ganska fort. Knådade in gräsdoften i pälsen med några rullningar och sedan var jag klar för njutning. Matte, ja hon fick sitta där och rulla tummarna lite. Sköna söndag!

   


 
 
Aamor

Aamor

19 augusti 2012 17:10

Du får samma min i ansiktet som min syrra får när hon inte vill gå, hihi!
Var ju tur att du bestämde dig för att hänga med matte ändå för det verkade vara bra.
Min matte har en bok i öronen eller med sig när vi sitter på nått ställe och slappar, annars blir hon rastlös och vill gå in igen.
Finns ju ingen anledning att flytta sig för gräsklipparen för de kommer ju inte att köra över dig ändå, så länge det inte är en sån som traskar över gräset själv utan nån tvåbent bakom, nån granne här har det och det ser märkligt ut, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 augusti 2012 18:46

Jag kanske får se till att min matte också tar med sig något att lyssna på när vi går ut, så jag kan få ligga kvar och gosa mycket längre. Ingen promenad lyckades idag kan jag tillägga, hihi... Men matte slappade med mig till det att hon kände för att gå in igen :)

Vilken märklig gräsklippare du sett, tur att mina matteföräldrar inte har en sån, kanske hade jag blivit väldigt kort om pälsen då ;)

 
Ludde

Ludde

31 augusti 2012 23:43

Tja, gräsrulla eller tumrulla! Det går väl på ett ut? Bara man hitar ett trevligt ställe att göra det på... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

1 september 2012 12:32

Haha, helt rätt Ludde, helt rätt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards