laikagumman

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

I väntan på middag...

Av Laika - 11 januari 2013 20:39

Fredag och det betyder fredagsmys. Jag väntar tillsammans med matte på att husse ska komma hem med middagen. Blir sent ikväll, men så får det bli. Det är ju fredag och imorgon är vi alla lediga. Härligt. Ja, nu låter det förresten som att jag inte ätit middag än, men det har jag ju fast det innebär inte att jag inte kommer vilja smaka av matte och husse när de äter. Det finns alltid lite plats i min mage för något gott.


När jag väntar är mattan väldigt bra att ligga på. Då kan jag passa på att göra en och en annan mattrullning under tiden. Det gäller att vara på sin vakt när husse kommer hem för tänk om påsarna luktar jättegott. Smaskens. Nästan så att jag blir hungrig på nytt nu.


Trevlig fredag på er och ha en skön helg! 


 
 
Aamor

Aamor

11 januari 2013 21:50

Hoppar du också i påsarna så om de ställs ner på golvet?
Det är jobbigt att vänta på nån som ska komma men samtidigt kul för sen vet man att hela flocken är samlad.
Hoppas du får massor av god mat för jag tror inte att matte och husse orkar äta allt själv ;)
Söt du är när du ligger och väntar!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 januari 2013 14:39

Nej, matte och husse har inte lika stor aptit som jag, säger dom i alla fall... hihi. Men jag har ju mycket kortare ben och rör mig med andra ord mycket mer när vi är ute. Det borde generera mer mat till mig, eller hur? Hihi
Ja, undersöka påsar som kommer hem är ju spännande.

 
Bella

Bella

11 januari 2013 22:14

Fredagar är bäst! Ser att du också gillar mattrullningar. Det gäller att slänga sig på rygg och få sin önskade uppmärksamhet!

http://Bellasdiary.bloggplatsen.se

Laika

12 januari 2013 14:35

Visst är det så? :) Killar skönt i pälsen när man mattrullar.

 
Ludde

Ludde

12 januari 2013 00:12

Klart man måste provsmaka människomaten också. Dom vill ju så gärna ha sällskap vid bordet... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

12 januari 2013 14:37

Helt rätt. Dom tycker ju alltid om mitt sällskap och det måste ju även gälla vid matbordet ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards