laikagumman

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Biltur

Av Laika - 14 maj 2013 16:11

Dagens väder har varit lite blandat, nu skiner solen igen men dagen började sannerligen inte bra. Det regnade och regnade och som vanligt vid sådant väder så hör och ser jag ingenting. Matte kallade hur länge som helst att vi skulle gå ut, men jag "sov". Till slut kom vi iväg på en morgonrunda och vid lunch åkte jag med matte och husse till bilverkstaden. Jag hälsade på alla och gav sedan bort bilen i deras ägo för en stund.


Vi tog en liten promenad utanför området, men jag var orolig för min bil och hade svårt att koncentrera mig. Jag satt mest bara och tittade bort mot verkstaden.


Till slut gick vi in och satte oss i verkstadens väntrum. Jag bad om att få hoppa upp i soffan, "för det är ju lika mycket min bil och då har ju jag också rätt att få sitta i soffan lika mycket som någon annan, visst matte?"

 


Husse sa att det var helt okej att hoppa upp i soffan, jag brukar ju faktiskt få sitta där när vi åker dit för att byta däcken på bilen till exempel. Matte godkände för soffan är trots allt i skinn och lätt att torka av.

Känner ni förresten igen soffan från tv? Vianors orange soffor. Japp, en sådan har jag legat i. Till en början satt jag men det blev ganska långtråkigt efter ett tag.


Sedan hoppade jag ner och började nosa runt lite. Helt plötsligt hör matte och husse röster som säger: Nej men hej, kommer du här... så trevligt. Då ser matte att jag smitit in bakom receptionen. Jag blev ju tvungen att kolla hur det gick med bilen. Väntan blev lång och jag blev lite orolig för min godisbit som jag lämnat kvar i baksätet på bilen.


Till slut fick vi tillbaka bilen, för mig tog det en evighet men för matte och husse tog det bara 15 min. Sådana tidsoptimister...


Jag hoppade upp i baksätet på bilen och kollade om min godisbit låg kvar där och det gjorde den. Det är ena bra gubbar som jobbar där som inte äter upp mina godisar när dom lånar bilen. Jag lade mig tillrätta och fick vakta bilen med matte ett litet tag medan husse betalade. Därefter åkte vi hem igen.     

 
 
Ludde

Ludde

14 maj 2013 18:09

Såna verkstäder där dom inte tuggar godis medan dom jobbar med bilen är bra. Man SKA kunna lita på dom! Extra plus om dom har sköna soffor i väntrummet... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

14 maj 2013 19:10

Sofforna var helbra att ha där, även om jag blev lite uttråkad. Allra helst vill jag ju vara med och hjälpa till, men där är matte och husse så gnälliga ;)

 
Aamor

Aamor

14 maj 2013 18:30

Bra att du gick också kollade när de var färdiga med bilen för det kan kännas som en hel evighet när man inte har full koll på sin bil!
Vilken tur att de inte ätit upp din godisbit, det får de fullt godkänt för, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

14 maj 2013 19:09

Jo, dom var duktiga så dom får godkänt även av mig, med råge :)

 
Kasper

Kasper

14 maj 2013 18:51

Spännande, och så SKÖNT att veta att det finns ärliga människor som inte snor ens godis! Det finns tydligen hopp för mänskligheten, trots allt elände man hör om annars.
Har jag sagt förut att jag tycker du är världens sötis? ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

14 maj 2013 19:12

Hihi, jag har nog kanske hört det förr ja, men det hör jag så gärna fler gånger :)
Visst är det härligt att veta att det finns ärliga människor, det är bra det.

 
Melody

Melody

14 maj 2013 20:58

I min bil finns inget godis att stjäla, jag äter upp allt så fort jag får chansen!
Det blir mycket bilåkande för en liten hund som alltid vill följa med, men hellre det än bli lämnad hemma!
Du är så himla söt. både i soffan och bilen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

14 maj 2013 22:28

Jag brukar kunna ha mina godisgömmor lite här och där :) Bilåkande är jättetrevligt och jag följer gärna med på olika turer. Man vill ju inte missa något :)

 
Frasse

Frasse

16 maj 2013 17:17

Vissa saker kan tvåbeningarna bara inte förstå, och till dem hör det lidande man utsätts för när man måste vänta i oändlighet på att få veta om ens godisbit ligger kvar i bilen eller inte. Vilken tur att den gjorde det, så du fick en liten belöning för din tappra väntan!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

16 maj 2013 19:04

Ja, jag tror inte riktigt att matte och husse har koll på det där med tideräkning. De tycker allting går så fort men jag tycker att det finns en himla massa väntande :) Som när man ska gå ut och få mat till exempel :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards