laikagumman

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Laika - 30 juni 2013 14:02

Vilket slitgöra jag fått göra i helgen. Först fick jag vakta hemmet dryga timmen medan matte och husse åkte iväg, inget fick jag veta heller. När de kom hem rullade de undan min mysmatta som jag äter godis på, myser på, gnuggar mig på... Sedan kom de in med stora och bökiga delar, men delar till vad? Jo, en soffa verkade det som, och sant som det var sagt, en ny soffa ställdes i ordning i vardagsrummet. Så mitt slitgöra var naturligtvis inte avslutat där. Efter att ha vaktat hemmet var det alltså dags att provligga soffan också. Ganska tufft arbete det med måste jag säga, hihi. 


Soffan är en tygsoffa med bred schäslong och det var den delen jag inriktade mig på, det gäller ju att se till att man har plats i soffan att kunna sträcka på sig.

Jo, här ligger jag nog ganska bra, känns lagom mjukt och skönt.


Jag prövade att rulla runt lite i den också, gick helt perfekt. Samtidigt när jag hade vänt mig om såg jag att man faktiskt kunde se ut från balkongen ganska bra.


Är det sant? Kan jag verkligen se ut från balkongen från min nya soffa? 

Jo minsann, det kan jag...

 

Nu bor vi förstås så högt upp att man inte ser mycket annat än trädtoppar, fast kanske flyger det förbi en pippi eller nåt? Molnen är ju också ganska trevliga att ligga och titta på. Jo... efter lite övervägande fick alltså soffan godkänt av mig.


Men inte nog med detta mina vänner, jag har ju fått se till att matte hållit hastigheten när vi cyklat. Ja, för vi cyklade hem till hennes föräldrar en sväng. Dock måste jag säga att matte skötte sig exemplariskt, det gick undan i precis lagom takt, fläktade mycket skönt i pälsen.


Ja, det var en lördag med massor av "slit" för en liten Laika. Därför passar söndagen alldeles utmärkt för lite avslappning och en massa mys. Hörde att matte pratade om fläskfilé till middag och det röstar min mage för. Oj, nu blev jag alldeles hungrig :)

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards