laikagumman

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Bus...

Av Laika - 22 januari 2014 15:11

Solen skiner, hur härligt som helst. Matte och jag tog en långpromenad och jag passade på att rulla mig i snön, springa fram och tillbaka, hit och dit. Man blir lite sprallig och busig av fint väder. Väl inne hade jag kvar en massa bus i kroppen.


Matte, ska vi leka?


Matte var nog också lite busig för vi lekte en stund, ja tills jag tröttnade. Matte håller på och bädda om lakanen i sängen så att jag (dom) ska sova riktigt gott i natt. Fram till det är nybäddat ligger jag i min egna bädd och håller koll. Till middag har jag hört att det ska bjudas på ugnspannkaka, fast med tanke på hur fint väder det är borde det serveras solskensbullar. Det är också väldigt gott!


 
 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

22 januari 2014 16:35

Oh, har ni sol, så avis vi blir! Här i Skåne är det bara grått och grått och bittert kallt. Härligt med nya lakan, förstår att du ser fram emot att inviga dem :-)
Matte ÄLSKAR ugnspannkaka!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

22 januari 2014 19:25

Ja, jag kan säga att jag med tycker om det, fast allra helst väljer jag stekta pannkakor :)

 
Melody

Melody

22 januari 2014 19:39

Härligt med sol och snö, nu blev min matte riktigt avundsjuk! Jag blev mest avundsjuk på fläskpannkakan för det är en av mina favoriträtter!
Klart du ska upp i sängen och böka runt lite, så de dina känner sig hemma i lakanen! Det gör jag alltid när matte bäddat rent! Nymanglade lakan är ett otyg!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

22 januari 2014 19:44

Visst är det gott :D
Manglade lakan är totalt onödigt, hihi

 
Aamor

Aamor

22 januari 2014 19:57

Sol? Vad är det? Längesen den var hos oss känns det som.
Visst är de underligt att man ibland har en massa spring kvar i benen trots att man gjort av med massor ute.
Så gott du ska sova i natt för nybäddat är så skönt!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 januari 2014 20:13

Det är ju så skönt ja :D Och speciellt när de fluffiga duntäckena är kvar. Sommartäckena är inte alls lika fluffiga att bädda ner sig i.

 
Kasper

Kasper

22 januari 2014 20:50

Undrar vad jag har gjort för ont, som har fått en matte som aldrig lagar pannkaka. Lite bittert, faktiskt...
Men du din sötis, dej unnar jag förstås alla pannkakor i världen.:D
Eller åtminstone så många du vill ha. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

22 januari 2014 22:16

Men...din matte måste ju göra pannkisar till dig, annars får jag skicka några på posten :D

 
Ludde

Ludde

22 januari 2014 23:16

Klart att mattar måste ställa upp och leka när man säger till! Hoppas att ni sover gott i de nybäddade sängarna i natt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

23 januari 2014 21:42

Ja, min matte är en riktigt bra lekmatte :D Jag sov i alla fall helt kanonbra, fast jag snodde mattes täcke mer än vad hon tyckte var ok ;)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

23 januari 2014 20:22

Så gött med sol och snö - njut!

BELLLA

http://Bellas dogblœgg

Laika

23 januari 2014 21:38

Det är det verkligen :D

 
Edith

Edith

24 januari 2014 12:58

Visst är det skönt med en nybäddad säng. Just nu är jag inne i en period då jag sover i mattes säng, i fotändan. Men jag blir ganska stor och lång när jag sträcker ut min lekamen. Matte får dra upp sina knän till hakan för att få plats hihihi.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

24 januari 2014 19:58

Hihi, vilken tur att du har en smidig matte som får dra upp benen så du kan sova gott ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards