laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Jag nosar...

Av Laika - 6 augusti 2014 19:57

Vad nosar jag? Jo, röklukt... Tänk alla stackare som flyr branden och vilken hemsk luft de måste ha där. Idag har röklukten kommit in över oss och det doftar inte precis nyponrosor. Vilken tur att i alla fall jag gör det.

Hela dagen har varit grå, ja kanske inte lika grå som på bilden. Det är bara matte som lekt med sin mobil. Fast om jag tänker efter så är det precis så dagen har känts. Vi gick ut på förmiddagen och regnet hängde i luften. Jag gåvägrade och matte försökte dra med mig. Vem vann?

Jag såklart. Vi gick runt vårt hus och jag höll mig nära träden för evetuellt skydd från regnet som jag sa till matte skulle komma. Matte trodde inte på mig....vem vann detta tror ni?

Jag såklart....

Men nu är det kväll och det blåser lite, känns lite svalkande faktiskt. Tjocka moln, ingen som helst sol och lite röklukt till trots så ska jag med mina pigga ben dra med både matte och husse och deras kompis på en långrunda snart. Om jag får välja blir det en tur till skogen, kanske förbi min å på vägen dit. Jag har ju gott om energi i kroppen efter att ha fått hemmalagade köttbullar och potatis till middag och torkade oxhjärtebitar till efterrätt.


Nospussar från en nyponros-doftande dam :)

 
 
Aamor

Aamor

6 augusti 2014 21:43

Tänk så starka vi är som vinner över våra mattar, hihi! Kanske inte kroppsligt men mentalt superstarka ;-)
Det är så synd om de som bor där det brinner så i skogen, det är hemskt!

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 augusti 2014 21:47

Vi är helt enkelt världsbäst skulle jag tro, hihi.

 
Aamor

Aamor

6 augusti 2014 21:44

Glömde!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 augusti 2014 21:48

Ohh, så glad jag är att du kom på dina nospussar :) Dom vill jag ju inte vara utan ;)

 
Ludde

Ludde

6 augusti 2014 22:26

Du vet minsann hur en matte ska tas! Både lagom promenader och hemgjorda köttbullar! Du är allt en riktig gourmetflicka du... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

6 augusti 2014 22:48

Jadå, det är jag absolut :D Fast det ligger minsann sån där blöt hundmat i min låda också, men som tur är kommer den inte fram så ofta :D På tal om mat...jag vet ju att matte köpt hem lammfärs till mig, varför har jag inte fått äta det än?

 
Kasper

Kasper

6 augusti 2014 23:22

Klart att du vinner. :) Fattas bara...
Dom där stackarna som bor där det brinner - dom börjar tydligen kunna känna sig lite lugnare nu i alla fall. Fast oj, så mycket som är förstört!!
Väldigt fint tajmat med svart/vitt foto, sånt uppskattar jag och matte. :)
"Kasper med tratten"

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

7 augusti 2014 20:06

Ja, skönt om de börjar känna att de har kontroll över branden. Dit längtar vi nog alla.
Lilla söta Kasper, hoppas du blir av med tratten snart, det är ju hemskt om du ska hinna bli van att ha den ;)

 
Edith

Edith

7 augusti 2014 08:08

Vill man inte gå, så vill man inte. Och det får matten rätta sig efter, eller hur. Det är inte alltid man känner för en långpromenix. Nu ska Hilda och jag ut på vår dagliga långsväng. Hej hopp!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

7 augusti 2014 20:05

Så sant som det är voffat :) Hoppas er runda blir rolig och att ni kanske möter lite vänner längs med rundan :)

 
Kim

Kim

7 augusti 2014 08:25

Men så läskigt med röken. Elden är väl inte på väg åt ditt håll, hoppas jag.
Bilden kanske är grå. Och dagen. Men du är allt ett litet solsken ;-)

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

7 augusti 2014 20:02

Hihi, nu krullar sig nästan mina morrhår, så fint skrivet :D Nej då, branden är nog inte på väg hit, vi bor långt därifrån men vindarna bär med sig brandröken långvägar.

 
Melody

Melody

7 augusti 2014 14:33

Härligt med en doft av nyponros! Det är en doft som passar en söt tjej som dig. Själv har jag luktat på både riktiga rosor och slottsstek idag, så livet är rätt bra!
Soliga nospussar från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

7 augusti 2014 20:00

Men slotsstek Melody, vilken lyx. Förstår att livet leker och är bra :D Hoppas du fick mer än lukta bara :D

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

7 augusti 2014 16:31

Klart du vann över matte, vi fyrbenta vinner alltid när vi väl har bestämt oss för något :-)
Fyjam för den där dumma branden, stackars alla människor och djur som drabbas av den <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

7 augusti 2014 19:59

Visst är det så, de tror de är listiga men ändå överlistar vi dom gång på gång, hihi.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

8 augusti 2014 23:16

High five! Så klart att vi är bra på att vinna ;)

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

9 augusti 2014 20:04

Hihi, det är vi allt Bella :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards