laikagumman

Alla inlägg den 8 maj 2015

Av Laika - 8 maj 2015 13:34

Först blev husse sjuk i kräksjukan. Matte städade, vädrade och sanerade, gick på promenader med mig och när jag kunde tog jag hand om husse. Men sedan blev det helt plötsligt husse som gick på promenader med mig för nu var det mattes tur att bli sjuk. I onsdags hade husse bilen och matte fick akut ringa och säga att han fick släppa allt för att komma och köra hem henne för då hade hon redan kräkts på jobbet. Hon kräktes i buskarna i väntan på bilen också, och som hon skämdes även fast hon hoppas att ingen såg. Hem i ilfart och sedan har hon legat till sängs och jag har tagit hand om henne. Jag har till och med puffat till min kudde i deras säng och gjort matte sällskap.

Först nu börjar matte känna sig som en människa igen och vi har varit ute på en kortare vädringsrunda imorse. Jag måste ju se till att matte får frisk luft och lite solsken på sig. Hon har inte vågat äta än, så jag har snällt talat om för henne att det inte är någon fara. Jag kan äta hennes mat också, det är helt okej, hihi.


Bäst att jag vilar upp mig lite, det tar på krafterna att ta hand om sina tvåbenta sjuklingar.

Nospussar till er och trevlig helg!



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards