laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 maj 2015

Katten och jag

Av Laika - 21 maj 2015 19:16

Idag ska ni veta att solen sken på mig. Åh vad glad jag blev när jag kom ut på min morgonrunda, men sen hände något. Solen försvann och det blev nästan svart himmel. Regnet kom och det störtade ner, men det slutade inte där. Åskan kom också på besök och dundrade länge och väl innan den tillsammans med regnet, drog vidare.


Med blött på gräs och mark tog vi oss ut på en ny promenad. Precis utanför porten satt min kattkompis och kurade ihop sig. Hon hade haft en skyddad plats någonstans under regnet och åskan men nu jamade hon till våra grannar och sa att hon ville ha mat, men de var inte hemma. Matte grävde lite i jackfickan och plockade fram mina fiskgodisar, de som faktiskt är riktigt äckliga. Inte ofta jag ogillar godis men dessa var ingen höjdare. De ska alltså vara anpassade för både katter och hundar, men jag säger fy hundan. Matte gav katten några godisar som hon knaprade i sig. Jag tittade på och sedan bad jag matte om en godis också. Det är ju roligre att äta när man är två... även äckliga godisar.

Tredje promenaden på eftermiddagen innehöll strålande solsken och värme. Solens gassande hade torkat upp på vägarna och gräset var knappt blött längre. En perfekt tid för långrunda. Ja, ni kan ju gissa hur hungrig jag var när jag kom hem igen.


Imorgon ska matte cykla till jobbet och jag vill med cykla, men enligt matte ska jag stanna hemma med husse imorgon. Hon säger att vi kanske kan cykla i helgen om solen tittar fram. Jag tycker vi kan cykla till min godisaffär då, hihi.


Nospussar! 

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

21 maj 2015 20:03

Vi hade tur, för Åskar med regnet missade oss helt.
Så söta ni är på bilden, du och din kattkompis.

Kram å puss på nosen :)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

22 maj 2015 21:53

Åh vilken tur att ni missade både Åskar och regnet, skönt :)

 
Ludde

Ludde

21 maj 2015 22:11

Kul att ni kan käka godis tillsammans du och katten. Oppas att det blir cykelväder i helgen så att du får sitta långpromenad i korgen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

22 maj 2015 21:52

Hihi, sitta långpromenad i korgen är roligt, speciellt när vi stannar för då brukar vi ha hamnat på så roliga ställen :)

 
Lillian

Lillian

22 maj 2015 10:27

Du får invitere pus på middag en dag ;)

http://www.sognafaret.no

Laika

22 maj 2015 21:52

Åh, då skulle jag kunna bjuda på lax, det tror jag katten skulle gilla :D

 
Aamor

Aamor

22 maj 2015 19:00

Vilken tur att matte kunde ge bort dina äckliga gottisar och att katten gillade dom.
Det är inte kul att vara ute när himlen blir svart och släpper på allt den håller där, man brukar bli så blöt då.
Hoppas ni får fint väder så du kan få cykla lite i helgen eller mycket, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 maj 2015 21:51

Vi började i alla fall helgen med en långpromenad i skogen, och det är ju lika roligt som att cykla, nästan till och med roligare :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards