laikagumman

Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

Goda pannkakor

Av Laika - 28 maj 2015 16:45

Vet ni vad som hände när vi var ute och gick idag? Jag, matte och husse.

Jo, matte tappade bort husse. Jag tänker inte säga att det var jag som gjorde det, för det var hon som frågade mig vart han tog vägen, alltså var det matte som tappade bort honom.


Ja, där stod vi helt tass och handfallna. Matte sa att jag skulle hitta husse och jag började nosa efter honom men så kom det en hund som såg ut som jag, och då kom jag liksom av mig i sökandet. Vi hälsade på varandra och sedan blev jag tvungen att gräsrulla lite innan jag kunde koncentrera mig på husse igen. Jag satte mig ner för att titta efter honom.


Helt plötsligt kom han ju, och jag sprang fram och hurrade för att det var jag som hittat honom.

Godis som belöning? Ja tack :)

Nu visade det sig att husse hade vikt av vägen och gått in i radhusområdet för att sälja sin gamla mobil till en som ville köpa den, så egentligen var han kanske inte så borttappad som matte först gjorde sken av. Lurmatte!


Över till andra spännande saker, matte stekte pannkakor till middag, mums. Men inte nog med det. Vet ni vad jag fick på min pannkaka? Lax! Åh, så gottigt det var. Inte en endaste liten bit blev kvar på min tallrik.


Vila på det och lite bloggläsning. Därefter en kvällspromenad och sen kommer jag säkert sova hur gott som helst.


Nospussar!


 
 
Aamor

Aamor

28 maj 2015 18:27

Det låter som om du borde koppla husse så han inte försvinner så igen och att matte då blir orolig, hihi!
Det är ju inte lätt att leta upp nån när man blir distraherad av andra hundar och mysigt gräs så det var tur att han hittade er igen.
Gott med pannkakor, lax nja kanske om jag är sugen men tveksamt, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

28 maj 2015 22:14

Ja, han borde verkligen ha ett koppel :D Han kanske borde ta mitt koppel rent ut sagt. Vilken bra idé. Jag kan ju gå lös utan att komma bort.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

28 maj 2015 18:53

Vilken tur att ni inte tappade bort husse, när allt kom omkring ;-)
Visst kan de 2benta vara lite kluriga...
Det var ingen dålig kombination du fick till middag. Jättegott, fast kanske inte tillsammans.

Kram å Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

28 maj 2015 22:13

Ohh jodå, jättegott tillsammans också, hihi :D
Fast matte äter de hellre var för sig, förstår jag inte ;)

 

Laika

30 maj 2015 12:25

Tack :D

 
Edith

Edith

29 maj 2015 19:25

Tänk att husse kunde försvinna så där snabbt. Det är inte alltid lätt att hinna med. Jag säger som Aamor 'koppla upp honom'. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

30 maj 2015 12:24

Idag höll jag honom kopplad, han satt fast med handen i mitt koppel, hihi. Det fungerade för han kom inte bort :D

 
Kasper

Kasper

30 maj 2015 01:27

Det var verkligen en händelserik dag! Försvunnen husse och allting...
Klart lax och pannkaka är gott tillsammans, i synnerhet om man kallar det crepes... ;) Tror jag i alla fall.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

30 maj 2015 12:22

Du har så rätt Kasper :D Bara matte som inte liksom testat detta, hon kör ju med köttfärs i sina crepes, men det fungerar lika bra för mig som lax, hihi

 
Ludde

Ludde

1 juni 2015 11:53

Åh, så smarrigt med laxpannkaka. Klart att du måste få något extra gott när du hittade hussen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

1 juni 2015 20:30

Hihi, visst var jag värd det :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards