laikagumman

Direktlänk till inlägg 4 juli 2015

Sol och värme

Av Laika - 4 juli 2015 19:47

Vilket kanonväder vi har, idag visade termometern 28 grader. Ut och gosa på gräsmattorna, helst de i skuggan för då svalkar det skönt dessutom. På morgonrundan passerade vi en loppis och där fanns det till och med några hundar som stod och sålde. De blev väldigt högludda när jag passerade, men sådan offensiv försäljning går jag inte på så jag passerade utan att bry mig det minsta.


Efter morgonrundan och en massa gräsgosande blev det dags för en runda till vid lunchtid. Den rundan blev ganska kort för oj vad varmt det var. När vi kom in gick jag ut på balkongen tillsammans med matte. Jag har fått en fin dyna att ligga på som jag älskar men idag var den för varm. Jag låg på det svala govet isället och njöt av varje vindbris som smekte min päls. Jag somnade riktigt gott.

På eftermiddagen kom solen in på balkongen så då flyttade jag mig till sovrummet istället. Jag som alltid tidigare varit en soldyrkare har upptäckt charmen med att ha det ganska svalt också. Inte illa alls.


Förresten, vet ni vad jag fick till middag? Laika-pytt-i-panna. Oj, så gott det var. Lite kött, lite potatis och pannkaka. Jo, det kallar jag en pytt i panna som passar mig alldeles utmärkt i smaken. Inte en bit blev kvar på tallriken.

Jag har blivit kammad idag också, mest kanske för att det fanns gräsrester och annat tjohej i min päls, hihi.

Vi ska göra oss redo för en långprommis nu på kvällen för det börjar bli riktigt behagligt gåväder nu.


Soliga nospussar!

   

 
 
Ludde

Ludde

4 juli 2015 23:20

Så skönt att ha ett svalt golv att ligga på när det är varmt. Den pyttipannan var en ny variant. Ska nog be att få en sån också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

5 juli 2015 17:55

Det var så väldans gott, så gott att ja skulle kunna äta det idag med, men så bra har jag det inte ;) Be du om en Ludde-pytt. Blanda alla dina favoriter och vips så har du världens godaste middag :D

 
Aamor

Aamor

4 juli 2015 23:24

har inte varit den minsta vind hos oss idag och det var 36,7 grader när vi var ute på förmiddagen, okej i solen men ändå.
Dynor kan bli lite varma när det är lite svalka man behöver.
Du det var ingen dålig middag det fast inget för mig, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

5 juli 2015 17:54

Ja, man blir ju varm på asfalten, på dynor och ja... lite överallt. Men skuggiga gräsmattor är gött :D likaså min mat som jag fick igår, hihi.

 
Lillian

Lillian

4 juli 2015 23:26

Uff nei det er ikke så greit med denne varmen. Ikke noe vits å ha late feriedager når en ikke orker å gjøre noe som helst!

http://www.sognafaret.no

Laika

5 juli 2015 17:53

Det var ena korta dagar med värme för nu ska det bli svalare igen, och med massa regn. Inte så roligt.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

5 juli 2015 04:24

Det var nog nån grad mindre, men nu klockan-mitt-i-natten är det riktigt behagligt ;-)
Ha en mysig och lat söndag!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

5 juli 2015 17:51

Ja, sent på kvällen blev det riktigt behagligt väder :) Idag har det inte varit lika varmt.

 
Edith

Edith

5 juli 2015 20:48

Den där pyttipannan vill jag också smaka, med pannkaka. Vilket kalas! Vad fint du har det på balkongen. Men klart att det ibland kan vara skönt att vila inomhus när det blir så där riktigt varmt.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

6 juli 2015 21:06

Ja, ett riktigt härligt hopskrap som passade min mage alldeles perfekt :D

 
Melody

Melody

6 juli 2015 07:58

Igår slog vi er temperatur! Hela 30 grader i skuggan och till och med lilla jag gick
in och la mig på det kalla hallgolvet!
I natt har vi haft åskväder och regn, så nu är det helt andra temperaturer!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

6 juli 2015 21:07

Vi slapp åskan men oj vad det har regnat, fast så här in på kvällen har det återigen blivit riktigt fint även om det inte är mer än 18 grader.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

6 juli 2015 11:47

Vi har oxå haft några enastående varma dagar. Då har jag inte gjort många knop, typ en halv ;). Jag har bara legat i gräset i skuggan och latat mig. Matte har premiärbadat men det har inte jag. Det dröjer nog ytterligare en tid för nu regnar det igen. Laika-pytten såg smaskens ut. Ibland får jag Bella-pytt och det är ungefär detsamma.

Slöa semesterhälsningar från
BELLA med matte

http://Bellas dogblogg

Laika

6 juli 2015 21:08

Men vad skönt att ni har semester :D Här dröjer det än. Visst är det gott med sån pytt? :D

 
Kasper

Kasper

6 juli 2015 13:43

Nu har det ju blivit både regnigt och rätt kallt igen. Blött i gräset. Men några riktiga sommardagar fick vi ju i alla fall. Både jag och matte njöt, i skugga och gärna tvärdrag. Och med AC i bilen. När vi for till Dalarna- :)
Så skönt du hade det, och vilken toppenmat!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

6 juli 2015 21:09

Det vänder fort i vädret, men så fort matte går på semester vill hon ha riktigt fint igen, så vädret har fyra veckor på sig att ge oss något riktigt bra till dess :D

 
Kim

Kim

7 juli 2015 06:53

Håller med dig, det finns många gå-på-iga försäljare. Jag skrämde en här om dagen, som ville sälja VIA-sat. Han vågade inte gå in genom grinden där jag stod och skällde. Ha!
Konstig "Pytt" din matte serverar, men säkert smaklig.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

8 juli 2015 14:27

Hihi, ja det är min egna pytt, inget som matte och husse åt utav. Jag gillar märkliga kombinationer, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards