laikagumman

Direktlänk till inlägg 15 juli 2015

Balkongmys

Av Laika - 15 juli 2015 20:06

Åhh, så gott jag har sovit i natt. Frågar ni matte om hon har sovit gott så kommer nog svaret bli ett annat. Förstår inte alls för jag har inga problem med att sova om jag ligger på henne eller på ena delen av hennes kudde. Menar, använder man inte hela kudden kan man ju lika bra dela med sig, visst? Att jag råkade hamna lite på hennes hår är ju inte mitt fel, mig kan hon frisera men sitt eget hår då? Mmm, jag säger då det. Dessutom vaknade jag inte ens av att det snarkades... kan finnas en liten, liten möjlighet att det var jag som snarkade men det tror jag inte på, hihi.


Solen har visat sig nästan hela dagen, med undantag för en ordentlig skur. Vilken tur att vi inte var ute då. Jag har slappat på balkongen mest, där fläktar det skönt. Husse har legat i soffan med magont, men när det var dags för matte att sluta jobbet mötte vi upp henne. När den här veckan är avbockad, då är det två hela veckor kvar innan vi får njuta av en skön ledighet. Som vi längtar. Då kan man ägna sig åt mer balkonghäng, hihi.

 


Lata hälsningar och nospussar!



 
 
Kasper

Kasper

15 juli 2015 23:11

Verkligt konstigt att inte matten också kunde sova, såvitt jag förstår lämnade du henne ganska gott om plats.
Men ibland är dom lite kinkiga, dom där mattarna. Men i stort sett är dom ju jättebra! :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

16 juli 2015 20:34

Dom är absolut bra i det stora hela, inte mitt fel att hon hade en dålig natt heller. Får se om jag kan gosa henne till sömns i natt istället, hihi.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

16 juli 2015 07:11

Kuddar är inte så lätt samsas om, ännu svårare när matte har lite kängre hår. Amanda och jag kan ha samma problem ibland ;-)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

16 juli 2015 20:33

Våra mattar får sätta upp sitt hår innan de går och sover helt enkelt, så slipper vi råka lägga oss på deras långa strån ;)

 
Melody

Melody

16 juli 2015 07:18

Nu log matte igenkännande, jag förstår inte alls varför! Snarkar gör aldrig och vart skulle jag ligga om inte på matte?
Hoppas husses magont dragit sin kos så ni får en härlig torsdag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

16 juli 2015 20:32

Men visst är det mysigt att sova så? Tror att jag ska göra det i natt också. Vanligtvis ligger jag på husse om nätterna för han sover igenom vad som helst, men nu hade han ju lagt sig i soffan med sitt magonda, då var det ju bara matte kvar att sova på, hihi.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

16 juli 2015 15:04

Klart det inte var du som snarkade, vi fyrbeningar snarkar ALDRIG :D Och så liten och nätt och hänsynsfull som du är är det ju inte jam om att du skulle vara i vägen på något sätt :D
Hoppas tiden går fort till mattes semester!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

16 juli 2015 20:30

Hihi, så sant, så sant. Jag är verkligen aaaaaldrig i vägen någonstans ;)

 
Ludde

Ludde

16 juli 2015 16:49

Stackars hussen som fick ont i magen. Kanske du är snäll och hjälper honom äta middag om han inte mår bra? Ni får väl hänga tillsammans på balkongen och vänta tills matte får semester. Det kanske är bäst att hon skaffar en kudde till så ni får var sin i sängen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

16 juli 2015 20:30

En egen kudde hade ju varit det ultimata :D Husse åt soppa till middag och jag åt köttpirog så jag fick god mat medan han åt tråkig soppa. Eller ja, är det köttbitar i soppan så gillar jag också soppa, hihi.

 
Aamor

Aamor

16 juli 2015 18:07

Kuddar är ju rätt stora så klart din matte ska dela med sig av sin och så vill du ju ligga när för du älskar henne och för att hon bara är bäst! ;-)
Härligt med mys och hoppas husses magont har försvunnit.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

16 juli 2015 20:28

Precis, hon är bara bäst, hihi. Så bäst att ja ju fick ligga kvar som jag ville fast hon vaknade till hela tiden. Matte kan man gosa med precis när man vill, hon ställer alltid upp :D

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

18 juli 2015 15:46

Trevligt med balkongmys. Och att sova gott. Magont däremot...

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

18 juli 2015 17:47

Mm, magont kan man ju vara utan och det brukar jag för det mesta så jag är glad i alla fall ;) Husse är också glad nu för han har inte ont längre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards