laikagumman

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Laika - 11 juni 2015 20:00

Nu har ja faktiskt frågat matte om inte helgen kommer snart. Jag har fått sovmorgon och långa promenader, men jag har också fått vakna tidigt och gått ut tidigare än vad som borde vara lagligt. Jag har till och med hjälpt matte på jobbet, men inte verkar helgen komma för det. Matte säger att hon måste jobba även på lördag, så vår helg blir visst väldigt kort. En liten tröst är att det blir långledigt nästa vecka istället. Fast jag vet inte om jag ser fram emot den långledigheten egentligen, för en av de lediga dagarna är det dags för min vaccintion. Matte tröstar mig igen och säger att hon ska till tandläkaren samma dag så en vaccination är väl inte så farligt i det sammanhanget, visst inte Laika?!


Hmmm, jag tittar på matte och undrar om hon inte är klok. Det är alltid lite mer synd om mig för jag är ju mindre. Jo, så är det!

Någon middag åt inte matte och husse idag, men jag fick min som vanligt. Det som däremot åkte ner i mattes mage var smörgås med gottigt pålägg. Jag hjälpte henne att äta upp halva smörgåsen. Tur att matte är så liten i maten, hihi.  


Imorgon är det alltså fredag och ännu en lång dag. Även om lördag också blir en arbetsdag så blir den ändå ganska kort säger matte. Tur säger jag, för ska det vara så härligt varmt som dom lovar så kanske jag vill åka och bada. Gräsrulla och sandrulla vet jag i alla fall att jag vill göra.


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards