laikagumman

Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

Greyhound...

Av Laika - 23 januari 2016 14:36

Dagarna rusar iväg nästan oförskämt fort, rätt vad det är borde det ju bara vara sommar ute. Men inte idag!


Träden är ordentligt frostbitna.


Och snöhögarna har samlat på sig iskristaller så det nästan knastrar under tassarna när jag springer över högarna för att komma åt de bästa snörullarplatserna.

 


En helt vindstilla morgonpromenad med glada och snabba tassar som bara ville springa och springa.

 

Matte konstaterade att hon ska sluta klä sig som om hon skulle frysa ute på dessa tempopromenader, för frysa är det sista någon av oss gör. De där riktigt tjocka tumvantarna som borde ha ett bra grepp om kopplet visade sig inte alls ha ett så bra grepp som matte trodde. Kopplet flög ur handen på henne när jag helt plötsligt hade dragit ut kopplets fulla längd. Jag kände minsann att matte släppte taget om mig och nej, jag kunde inte bärga mig. Det liksom hände något, jag blev som den snabbaste grayhound-hunden. Matte i sin tur blev som löparen Usain Bolt och till slut vann matte och jag var åter fastsatt i henne. Matte mindre glad, men mina ben var så lyckliga över att ha fått springa av sig lite. Långa promenader i all ära, men inte tar de bort den där känslan av att bara få springa lös tills man är helt tillfreds.


Den där frihetskänslan och att bara få springa så fort man bara kan är underbar och jag älskar det. Matte har börjat snegla på löplinor och tänker att en sådan kan bli bra vid en tur ut i skogen. Det kanske kan ge mig lite frihetskänsla fastän jag är kopplad, för jo... kopplad ska jag tydligen vara. Sedan har matte en annan tanke också som hon tänker testa, något vi inte gjort innan. Det får jag nog återkomma om för inte ens jag vet vad hon planerar.


Nospussar!


  


 
 
Aamor

Aamor

23 januari 2016 20:20

Det är verkligen vackert när allt är vitt av frost, vi hade det två dagar men idag har det blivit varmare, runt nollan och snöat lite så träden är bruna igen.
Långa linor är bra om man vill springa utan att vara lös. Min matte brukar ta öglan hon håller i och sätta runt handleden för hon säger att hon inte har riktig koll när tjocka vantar är på. Har också kommit lös så några gånger men jag springer helst inte så långt från matte.
Låter som din matte kommit på nått spännande, vi väntar på att få reda på vad hon tänker testa.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

24 januari 2016 14:38

Här har vädret också skiftat, det är nära nollan så all fin frost är borta, men snön är i alla fall kvar. Det kom mer av den varan igår dessutom. Ja, jag vill med veta vad matte ska hitta på, hoppas det är något jag gillar :)

 
Lillian

Lillian

23 januari 2016 21:09

Så spennende å være helt på egenpote og løpe om kapp med matte ;)

http://www.sognafaret.no

Laika

24 januari 2016 14:36

Ja, jag tyckte det var jätteroligt :D

 
Ludde

Ludde

23 januari 2016 23:41

Det gäller att röra på sig så man håller värmen när man är ute. Bra att du ser till att matten gör ett och annat sprinterlopp också. Det är inte kul med en matte som fryser. Undrar vad hon har tänkt hitta på? Kanske ett löpband med tillhörande snölåda för både spring och rullningar inomhus... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

24 januari 2016 14:36

Hihi Ludde, det där var en rolig idé. Tänk om jag ska få ha snö inomhus, i en egen låda :D Matte skakar på huvudet när jag tittar på henne... hmm, kanske inte det då.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

24 januari 2016 10:26

Du är allt en riktig liten BusFia ;-)
Det ÄR inte lätt att lugnt promenera när man har sååå mycket spring i benen... Men de är bästast att ha matte eller husse i andra änden på snöret. Säkrast för både dig och dem.

Ha en jättetrevlig söndag!
Kram å puss på nosen, Busfrö

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

24 januari 2016 14:35

Ja jag vet inte vart springet kommer ifrån, men det finns där varje gång jag går ut bara ;)

 
Kasper

Kasper

26 januari 2016 22:34

Precis så är det med spring, det bara finns där. Så härligt.
Undrar vad du skulle ha gjort om matte i stället sprungit åt andra hållet? Vi är väl lite olika du och jag, för jag skulle direkt ha vänt och kutat efter henne, hon skulle inte hunnit långt innan jag var ikapp.
Laika lilla, jag tror att du är världens finaste även som greyhound. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

27 januari 2016 18:57

Det där har min matte försökt med förut, när jag var yngre. Att jag skulle lära mig att jag måste hålla koll på henne så hon inte försvann.... men mig kan man inte lura. Jag lovar dig Kasper att de inte lämnar en, hihi. Man lär sig sånt när man är så envis som jag ;)

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

27 januari 2016 13:06

Visst är det härligt att vara fri och springa allt vad man kan. Det blir spännande att se vad din matte hittar på åt dig. Det blir säkert något riktigt bra. Jättefina vinterbilder! Nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Laika

27 januari 2016 18:53

Ja det är ju så härligt, men synd att jag inte får det så mycket längre, men visst för att jag tydligen inte lyssnar ;)

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

27 januari 2016 16:00

Jo, härligt att få springa fritt. Hjo-Hjo får springa utan koppel varje morgon. Det riktigt syns hur roligt han har. Men rätt som det är luktar det rådjur. Man får vara beredd.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

27 januari 2016 18:51

Ja, det gäller att vara beredd, rätt vad det är glömmer man ju liksom bort sina tvåbenta och lever loppan på egen tass :)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

29 januari 2016 14:38

Åh, vi kan se er springa för livet där i vinterlandskapet :D Jättefina vinterbilder!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

29 januari 2016 19:12

Hihi, ja det var nog vad både jag och matte gjorde :D Jag för att det var roligt, men matte mest för att hon inte hade något val ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards