laikagumman

Alla inlägg den 14 april 2016

Av Laika - 14 april 2016 17:44

Tänk vilka fina dagar jag haft den här veckan. Den började först med min födelsedag och sedan har dagarna fortsatt lika härligt med solsken och ganska varma temperaturer. Vi har varit ute massor och gått på både långpromenader och bara stannat upp och njutit. Jag har gräsrullat, mossrullat, sandrullat och ja till och med jordrullat. Det i sin tur ledde till att jag i förmiddags bars in i badrummet och fick mig en dusch. Oj så mycket smuts det kan fastna i ens päls, men nu är jag så skinande ren och doftar underbart gott igen. Ja, mattes ord. Jag själv tycker att jag doftar som bäst när det finns lite skog i min päls.


Efter duschen tog matte fram både borste, sax och fön. Då förstod jag att detta skulle kunna ta hela dagen om jag skulle gå med på hennes fasoner, så jag flydde in i vardagsrummet och tog skydd vid soffbordet. Matte kom in i vardagsrummet och frågade om jag inte ville fönas. Hon kom några steg närmare och jag backade några steg runt soffbordet. Den här "leken" vet matte att jag vinner för hon är inte lika snabb som jag på att springa runt bordet, hihi. Så det slutade med att matte plockade undan sina grejer och jag fick självtorka.


En självtorkning leder också till att man börjar frysa efter ett tag. Den här gången hann jag nästan torka helt innan jag började frysa massor, men självständig som jag är så bäddade jag om i min bädd och kröp halvvägs in under mitt duntäcke istället för att ligga på det.

Mmmm, varmt och mysigt.

Husse tyckte så synd om mig att han tog upp mig i sin famn och gosade med mig ett tag, och naturligtvis visade jag för honom hur mycket jag frös. När jag blivit lite mer varm i kroppen åkte husse och handlade medan jag stannade hemma och vaktade matte och Oscar. Under tiden gav matte mig mat, men jag tänker vänta tills husse kommer hem för jag vet att där brukar finnas spännande saker i matkassarna, och då kan jag ju inte vara alldeles för mätt i magen heller.


Nospussar! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards