laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 april 2016

Bra barnvakt!

Av Laika - 17 april 2016 18:42

Den här killen, min lillebror är en underlig liten prick. Ibland är han tyst och ibland gnyr han. Sedan finns de där tillfällena då han bara skriker. Då blir jag lite orolig i kroppen och undrar vad som händer, kollar på matte om det är något jag kan göra. Jag tittar ofta på honom och funderar på vad denne lille kille är för en filur. Att han har stannat hos oss för gott har jag ju förstått.


Matte har börjat bädda med filt på golvet och lägga Oscar på golvet så att han och jag kan umgås. Jag tycker om att sitta bredvid honom och nosa igenom hela honom. Han tycker nog om min päls tror jag, för den kittlar honom lite och då ler han.

Vid detta tillfälle, efter att matte lagt ner honom på golvet hos mig så smet hon på toaletten. Jag följde med henne in i badrummet men helt plötsligt så började Oscar gråta. Som den storesyster jag är så tassade jag snabbt ut till honom igen och satte mig bredvid honom för att trösta det lilla knytet. Jag fick en godis av matte för att jag gjort ett så bra jobb med min lillebror. Tänkt vilken bra barnvakt jag kommer bli. Eller kommer bli, jag är ju det redan!


Oscar blev tyst när han fick mat i magen, så med andra ord är han och jag ganska lika varandra. Jag låter kanske inte lika mycket men nog gnyr jag alltid när min mage blir alltför hungrig. Fast något jag inte alls förstår mig på är att han inte verkar vilja ha någon efterrätt efter maten. Hur konstigt är inte det då?


Något jag däremot förstår mig på, det är min mage. Den vill ha mat nu, och nog ska den i alla fall ha minst en godis till efterrätt minsann.


Nospussar!



    


 
 
Kasper

Kasper

17 april 2016 19:09

Syns ju hur tydligt som helst att du redan ÄR bästa barnvakten som en liten kille kan ha!
Oscar är nog ganska lik mina katter också, för dom tycker också om när jag nosar igenom dom ordentligt. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

19 april 2016 11:51

Men vad roligt att du säger så Kasper, då finns det lite lillebror och lite katt i min Oscar :D Inte illa alls :)

 
Aamor

Aamor

17 april 2016 20:15

Vad fina ni är tillsammans du och lillebror Oscar!
Du är en utmärkt barnvakt för ibland behövs bara närheten även om du inte kan hjälpa honom med att stilla hans hunger.
Vi har fått en liten bebis i vårt trapphus och ibland hör jag den gråta när vi är på väg in och vill då gå upp en trappa och tröst men matte säger att bebisens mamma och pappa nog fixar det själv men jag är ändå tveksam, hihi!
Oscar kanske kan lära dig att tala om högt och tydligt när din mage blir hungrig eller gottesugen, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 april 2016 11:50

Hihi, jag är också tveksam Aamor, tror minsann att du hade fått tyst på den bebisen på en gång, säkert mycket snabbare än föräldrarna ;)

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

17 april 2016 21:16

Du är en jätteduktig barnvakt till Lille Oscar.
Klart att du ska ha "lön" när du vaktar honom. När Oscar blir större vill han säkert ha efterrätt, han med :)

Kram å ❤ puss på er båda ❤

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

19 april 2016 11:49

Ja jag ser fram emot när han börjar vilja ha efterrätt, då kan vi byta med varandra om vi vill :D

 
Ludde

Ludde

17 april 2016 22:31

Åh! Du är nog en alldeles fantastiskt duktig barnvakt! Klart att Oscar blev glad igen när du kom och höll honom sällskap. Han lär sig nog att äta efterrätt när han blir större och han ser nog till att tappa en hel del till dig då. Man brukar med fördel kunna slicka dom rena i ansiktet sen. Mums! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

19 april 2016 11:48

Men vad roligt Ludde, då har jag saker att se fram emot :) Både pussa och slicka rent i ansiktet på samma gång :D

 
Lillian

Lillian

17 april 2016 23:18

Pass deg så han ikke spiser opp maten din når han lærer å komme seg rund på golvet ;) Kjempeflink barnepasser er du, klart det, du er jo storesøster!

http://www.sognafaret.no

Laika

19 april 2016 11:47

Ja, mina godisar kanske lever farligt när han börjar åla runt på golven. Bäst att jag äter upp dom på en gång och inte sparar de som jag brukar ;)

 
Melody

Melody

18 april 2016 11:47

Vi erkänner, både matte och jag, att vi är riktigt avundsjuka på dig som är en så ljuvlig liten kille att ta hand om! Tröttnar du på att vara barnvakt, så ställer vi upp direkt!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

19 april 2016 11:46

Ja han är en spännande kille :) Fast i natt väckte han mig med ett hungervrål så då gick jag ut i vardagsrummet och sov några timmar ;)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

18 april 2016 15:18

Du är en helt fantastisk barnvakt, Laika!! Vi är så imponerade, och så skönt för matte att ha en så skicklig och snäll tassistent som du <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

19 april 2016 11:45

Ja, matte kan ha sina kisspauser för sig själv. Jag kan vakta Oscar under tiden :D

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

20 april 2016 13:08

Du är en sån duktig storasyster som tar hand om Oscar på bästa sätt. Oj, vad han måtte vara glad att ha dig. Nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Laika

21 april 2016 15:33

Det tror jag nog absolut att han är :D Skulle inte kunna tänka mig annat, hihi.

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

21 april 2016 15:51

Vilken duktig storasyster! Och så roligt att ni går så bra ihop!

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

23 april 2016 12:35

Ja, det känns roligt även om jag då och då funderar lite över vad det är en pojk som kommit och ändrat på vår vardag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards