laikagumman

Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Laika - 6 maj 2016 17:38

Matte har fått sådana tidiga rutiner att det inte är klokt. Förr sov vi ända tills jag ville gå ut. Ja, inte vaknade vi tidigare än halv nio då inte. Numer väcker min lillebror henne nästan mitt i natten och sedan är det full rulle för då ska han äta, rapas, få sin blöja bytt och sedan går vi ut på promenad...med mig i släptåget. Förstår inte varför jag ska med ut så tidigt som sex på morgonen. Det är för mig helt jätteovanligt, jag som är natthund och allt. Fast när vi kom in igen så gick jag ut i vardagsrummet och sov för matte började fixa och dona istället för att gå och lägga sig. På förmiddagen när jag kände lugnet infinna sig så gick jag in i sovrummet igen och då fick jag till min glädje se att matte tvättat rent alla mina saker i bädden och bytt lakanen till mitt täcke. Då bjöd jag ner Oscar på förmiddagsgos.

Vi har det bra, jag och Oscar.

 

Tänk så lycklig man kan bli av sådant sällskap och tänk så lycklig och sprallig man kan bli i kroppen av sol och värme. Jag vill helst vara ute mest hela tiden och promenera, gräsrulla och ja, till och med äta ute. Idag hade jag den fina turen att jag fick göra allt av det. Vi tog en promenad och stannade till vid en fin grillplats på ett öppet fält mitt i skogen. Där fick jag leta korv och det är något jag är jättebra på.

 

Jag hittade varenda bit och sedan tog jag raska steg till matte och husse för att se om där fanns mer att bjuda på.

 

Det fanns det minsann. Jag fick smaka på några köttbitar också.

Efter att vi myst och gosat klart gick vi hem med mätta magar. Egentligen ville jag inte gå in eftersom det var så varmt och fint väder, men matte har lovat att vi snart ska gå ut igen.


Soliga nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards