laikagumman

Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Laika - 14 maj 2016 11:09

Igår var det alldeles underbart väder, solen värmde gott och det var helt vindstilla. Klart att jag såg till att vi åkte hem till matteföräldrarna så att mattesyster och mattemor som befann sig på plats kunde gosa med min lillebror. Men matte undrade om inte jag med ville bli gosad med. Jo, klart att jag ville det... bli gosad med av trädgården. Jag ville inte ens komma in utan började rulla mig i gräset på en gång. Matte satte fast löplinan i mitt sele och så fick jag "fritt fram" att röra mig hur jag ville i trädgården utan att kunna rymma. Jag låg i solen och tittade ut på alla som passerade.


I takt med att solen ändrade läge och skuggorna flyttade på sig, så gjorde jag detsamma. Jag somnade med ryggen från staketöppningen och efter ett tag frågade matte mig om jag verkligen missat alla hundar från hunddagiset som passerade precis utanför. Matte säger att det är sant, men jag tror hon bara luras lite med mig, bara för att jag sov så gott i solen. Inte utan att jag dock låg och funderade på om det verkligen kunde vara sant att jag kunnat missa alla dessa hundar utanför tomten, hmmm...

Äsch, solen sken och gräsetv var rullvänligt. Jag somnade helt enkelt om igen och fortsatte njuta av att bara vara ett med naturen. Bra var väl det, att jag passade på med tanke på att det idag faktiskt är kallt ute, bara 7 grader mot gårdagens 20 grader.


Ikväll blir det mellomys, men jag gör nog som vanligt och stoppar in lite päls i öronen och somnar gott. Men jag hoppas att matte och husse kalasar till det lite med extra god middag för det är i alla fall något jag inte tackar nej till.


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards